Американската компания "Фейсбук" обяви, че въвежда голяма промяна в ползваната от над два милиарда потребители социална мрежа. Занапред в основната рубрика "Новини" /News Feed/ ще се отдава предимство на снимки и публикации на семейството и приятелите за сметка на съдържанието, публикувано от търговски марки, медии, известни личности и други страници, освен ако то не бъде подсилено под формата на реклама.
Специалистът по дигитален маркетинг Мария Гулишева коментира, че алгоритъмът се променя през два-три месеца и това е в продължение на много години, но за първи път виждаме чак толкова радикална мярка от страна на Марк Зукербърг. В началото на януари той обяви, че ще се толерират постове, чието съдържание е генерирано от лични профили, за сметка на бизнес страниците, което в голяма степен засяга медиите и бизнеса. За пръв път виждаме глобално категоризиране на съдържанието. Преди години имаше различна трактовка в зависимост от вида пост. Тук вече говорим за цялостно приоритизиране на лични профили спрямо бизнес страници, което ще рефлектира сериозно.
- Как това ще се отрази на медиите, които основно са във Фейсбук?
- Потребителите масово си промениха начина на консумиране на новините на медиите.
- Аз дори не знам къде са повече потребителите ни – дали около радиоапаратите или във фейсбук страницата ни? Този анализ предстои да бъде направен, но кажете вие като специалист.
- За онлайн медиите мога да бъда на 100% сигурна, за радио и интернет нямам данни, но при онлайн медиите огромният процент е във Фейсбук. Потребителят не стига до новините чрез сайта на медията, а предпочита през личния си newsfeed да прочете новината.
- Да, но сега ние, медиите, ще бъдем ограничени чрез новия алгоритъм, така че какво бихме могли да направим,за да сме по-популярни сред нашите потребители?
- Реално това ще се случи, но ще засегне по-малките медии. За тях ще има наистина по-голям проблем. На почти 50 % ще се намали reach-a, т.е. до когото достига информацията, това ще доведе до негативна спирала и съдържанието ще достига до все по-малко хора – това алгоритъмът ще го създаде.
- Можем ли да го надхитрим?
- Ние много обичаме, когато има някакви правила да търсим как да се справим с тях и да намерим малката отворена вратичка. Винаги е съществувала тази вратичка и тя e свързана със съдържанието от гледна точка на качеството т.е. добавената стойност. Докато читателите са ангажирани с въпросната медия или бизнес страница, те ще продължат да я следват независимо от алгоритъма. Има инструментариум, който Фейсбук предоставя, така че бизнес страниците да могат да реагират, макар че ще бъде значително по-трудно.
- Значи да бъдем успешни чрез съдържанието във Фейсбук постовете си?
- Да, чрез самото съдържание, дори чрез начина на писане на заглавията. Това е една от мерките, които Фейсбук е взела за ограничаване на т.нар. фалшиви новини и ограничаването на фалшивото съдържание. Тук даже не се стига дотам дали е вярно или невярно съдържанието, а има една допълнителна промяна към този алгоритъм. Да не слагаме подвеждащи заглавия, това е нещо, с което Фейсбук се бори и ще продължи да се бори.
- А при видеопубликациите битката между Фейсбук и You Tube накъде върви?
- Битката става все по-агресивна. Видеосъдържанието ще бъде особено висок приоритет на Фейсбук. Вече се пускат пилотни функционалности за групово гледане на видео чрез фейсбук групи. Вниманието за видео потребители ще бъде жестока битка през следващите една-две години.
Колко дълго ще просъществува новият алгоритъм чуйте в интервюто на Емилия Николова с Мария Гулишева, специалист по дигитален маркетинг:
Който веднъж се увлече по ветроходството, го хваща т.нар. болест "ветроходство" и остава верен завинаги на този спорт. Това каза капитанът на ветроходния отбор на Медицински университет- Варна, Ангел Дипчиков. Съществува закономерност между спечелването на регата и поддържане на добър екипаж, каза той. Създаването на екипаж е едно голямо..
Интервю с Charlie Benante (ANTHRAX, PANTERA, THE VIOLENT HOUR) и Carla Harvey (THE VIOLENT HOUR, екс-BUTCHER BABIES) Какво се случва, когато старата и новата школа си подадат ръка? Отговрът е THE VIOLENT HOUR – проект на бившата BUTCHER BABIES Carla Harvey, с продуцент и участник барабнистът на ANTHRAX Charlie Benante. Преди година Carla..
Финансистът и предприемач Димитър Желев получи единодушна подкрепа от Общинския съвет за удостояването му със званието почетен гражданин на Варна заради постиженията му в сферата на финансите и индустрията, както и за участието му във възстановяването на фасадите и позлатените куполи на Катедралния храм „Св. Успение Богородично“. Почетните звания и..
До 29 август 2025 г. варненци и гости на града ще могат да посетят пътуващата изложба „Следи от изчезване“, разположена в зеленината на Природонаучния музей. Изложбата е част от кампания, посветена на опазването на редки и застрашени животински видове в България. В центъра на експозицията са детайлни отливки на стъпки от диви животни, чието..
Национално антикварно изложение Варна-2025 г. се провежда на 8, 9 и 10 август, на алеите до Аквариума в Морската градина. Редки находки, безценни предмети и страстта към антиките ще съберат във Варна ценителите на историята. За първи път ще има участници от други държави. Редовни участници във Варна са Николай и Даниела Петрови от Стара..
Интервю с Thomas Vikström (BRAZEN ABBOT, THERION, екс-CANDLEMASS) Thomas Vikström, певецът на THERION, отново ще излезе пред родната публика. Този път като част от BRAZEN ABBOT. С тях ще отбележи 30 годишнината от излизането на дебюта на групата на Николо Коцев „Live and Learn“, в който Thomas Vikström има основно участие. Концертът ще бъде със..
Националното антикварно изложение Варна-2025 г. ще се проведе на 8, 9 и 10 август, на алеите до Аквариума в Морската градина. Редки находки, безценни предмети и страстта към антиките ще съберат във Варна ценителите на историята. За първи път ще има участници от други държави, разкри организаторът Ламбрин Сотиров, основател на Народно читалище..