Американската компания "Фейсбук" обяви, че въвежда голяма промяна в ползваната от над два милиарда потребители социална мрежа. Занапред в основната рубрика "Новини" /News Feed/ ще се отдава предимство на снимки и публикации на семейството и приятелите за сметка на съдържанието, публикувано от търговски марки, медии, известни личности и други страници, освен ако то не бъде подсилено под формата на реклама.
Специалистът по дигитален маркетинг Мария Гулишева коментира, че алгоритъмът се променя през два-три месеца и това е в продължение на много години, но за първи път виждаме чак толкова радикална мярка от страна на Марк Зукербърг. В началото на януари той обяви, че ще се толерират постове, чието съдържание е генерирано от лични профили, за сметка на бизнес страниците, което в голяма степен засяга медиите и бизнеса. За пръв път виждаме глобално категоризиране на съдържанието. Преди години имаше различна трактовка в зависимост от вида пост. Тук вече говорим за цялостно приоритизиране на лични профили спрямо бизнес страници, което ще рефлектира сериозно.
- Как това ще се отрази на медиите, които основно са във Фейсбук?
- Потребителите масово си промениха начина на консумиране на новините на медиите.
- Аз дори не знам къде са повече потребителите ни – дали около радиоапаратите или във фейсбук страницата ни? Този анализ предстои да бъде направен, но кажете вие като специалист.
- За онлайн медиите мога да бъда на 100% сигурна, за радио и интернет нямам данни, но при онлайн медиите огромният процент е във Фейсбук. Потребителят не стига до новините чрез сайта на медията, а предпочита през личния си newsfeed да прочете новината.
- Да, но сега ние, медиите, ще бъдем ограничени чрез новия алгоритъм, така че какво бихме могли да направим,за да сме по-популярни сред нашите потребители?
- Реално това ще се случи, но ще засегне по-малките медии. За тях ще има наистина по-голям проблем. На почти 50 % ще се намали reach-a, т.е. до когото достига информацията, това ще доведе до негативна спирала и съдържанието ще достига до все по-малко хора – това алгоритъмът ще го създаде.
- Можем ли да го надхитрим?
- Ние много обичаме, когато има някакви правила да търсим как да се справим с тях и да намерим малката отворена вратичка. Винаги е съществувала тази вратичка и тя e свързана със съдържанието от гледна точка на качеството т.е. добавената стойност. Докато читателите са ангажирани с въпросната медия или бизнес страница, те ще продължат да я следват независимо от алгоритъма. Има инструментариум, който Фейсбук предоставя, така че бизнес страниците да могат да реагират, макар че ще бъде значително по-трудно.
- Значи да бъдем успешни чрез съдържанието във Фейсбук постовете си?
- Да, чрез самото съдържание, дори чрез начина на писане на заглавията. Това е една от мерките, които Фейсбук е взела за ограничаване на т.нар. фалшиви новини и ограничаването на фалшивото съдържание. Тук даже не се стига дотам дали е вярно или невярно съдържанието, а има една допълнителна промяна към този алгоритъм. Да не слагаме подвеждащи заглавия, това е нещо, с което Фейсбук се бори и ще продължи да се бори.
- А при видеопубликациите битката между Фейсбук и You Tube накъде върви?
- Битката става все по-агресивна. Видеосъдържанието ще бъде особено висок приоритет на Фейсбук. Вече се пускат пилотни функционалности за групово гледане на видео чрез фейсбук групи. Вниманието за видео потребители ще бъде жестока битка през следващите една-две години.
Колко дълго ще просъществува новият алгоритъм чуйте в интервюто на Емилия Николова с Мария Гулишева, специалист по дигитален маркетинг:

Според председателя на ДСБ Варна д-р Ивайло Митковски няма причина от тук нататък кметът на морската столица Благомир Коцев да продължава да е в ареста. В обзорното предаване на РВ „Позиция“ той заяви, че след като следствието е приключило, оправданието за задържането му, че може да повлияе на свидетели, е отпаднало. „Докато се гледа..
Макрорамката на бюджета 2026-та показва, че разходите като процент от БВП ще достигнат нечувани за съвременната история на България нива. „Това не е държавата, която познавам, каза бившият министър на икономиката Николай Василев, като допълни, че България до сега е харчила около трийсет и няколко процента от БВП“. По думите му очертаващите се..
Интервю с Paolo Bruno (THY LIGHT) Първият концерт на бразилската фюнеръл блек метъл група THY LIGHT в България е на 16 ноември. Актуалната екстремна формация ще свири в софийския клуб „Mixtape5“, а подгряващи банди са родната DIMHOLT и гръцката блек метъл група INFERNAL STORM. По повод първия концерт на THY LIGHT в България със съдействието на..
Специализираната АГ болница във Варна отбелязва световния ден на недоносените деца - 17 ноември, със семинар на тема "Всичко за недоносеното бебе - от болницата до необходимата грижа у дома след изписването" . Лекторите - д-р Симеона Живкова и акушерката Фаня Кючюн, от неонатологичното отделение в СБАГАЛ "Проф. д-р Димитър Стаматов", ще говорят..
Липсата на важни инфраструктурни връзки, като магистрала "Хемус" , продължава да забавя развитието на областите от Северна и Централна България. Варна, Русе, Велико Търново и Габрово не си взаимодействат достатъчно. Те не успяват да изградят устойчива икономическа ос, за разлика от Южна България, където се оформя силна линия..
Бюджет 2026 е политически компромис, съставен така, че да няма толкова недоволни. На всеки е дадено по малко, а резултатът е позната формула на добрите бюджети - такива, които не предизвикват кризи, но и не водят до дълбоки промени. Така коментира одобрения от кабинета проект на бюджета на страната за 2026 икономистът Димитър Събев от Институт за..
Човек трябва да е чувствителен към света - емоцията не е само в нас, тя е около нас. Това подчерта за Радио Варна художничката и преподавател в Националното училище по изкуствата "Добри Христов" във Варна - Миряна Пеловска. Тя откри своята самостоятелна изложба "Къси разкази" в Градската художествена галерия "Борис Георгиев". Експозицията, която..