Улрих Хеппе е главен изпълнителен директор на концесионера на морските летища във Варна и Бургас "Фрапорт Туин Стар Мениджмънт" от септември 2015 г.
Тази година пътникопотокът на двете летища се очаква отново да надхвърли 5 млн. души. Средногодишно, полетите до тях са над 37 хил., а броят на нашите и чужди авиокомпании, които изпълняват редовни, чартърни и нискотарифни полети до повече от 180 дестинации.
Как се развиват нискотарифните полети?
- Много сме доволни от развитието на нискотарифните компании. Една от тях базира свой втори самолет тази година, след като през 2017 г. базира първия си. Така вече покриваме още шест нови дестинации.
Колко общо са нискотарифните ви дестинации?
- Wizz Air покриваха досега девет и към тях се добавят още шест. Три от тях в Германия, в Париж, Ливърпул и Копенхаген. Това, което е хубаво е, че летят не само до далечни дестинации, но и до близки европейски градове и столици, като например Лондон. И това се случва през цялата година.
През лятото при нас са представени всички нискотарифни компании – Easy Jet, руската Победа, Norwegian air. Ryan air спират полетите до Брюксел, защото имат затруднения, но се надявам да бъдат вдъхновени от успехите на най-близкия си конкурент на летище Варна и да се върнат отново на летище Варна.
Каква част от пътниците на летищата във Варна и Бургас идват с нискотарифните програми?
- Тази година очаквания са за 2 млн. пътници във Варна и 3 млн. пътници в Бургас. Така, че общо ще имаме над 5 млн. пътници. Мнозинството от тях идват за 7-дневни и 10-дневни програми, някои за 14-дневен престой.
Тъй като сме туристическо летище, голямата част от туристите идват за ваканция. Увеличава се обаче пътникопотока през зимните месеци. Само за пример, преди три години през зимата покривахме едва шест дестинации, а сега са 16, което е близо тройно увеличение.
Можем ли да говорим за процентно съотношение на пътниците от нискотарифните полети?
- Що се касае за кратки визити 90 към 10 е съотношението туристи спрямо нискотарифни пътници.
74 процента от трафика ни на летище Варна е съсредоточен през четирите летни месеца. В Бургас е още по-зле, там трафикът през лятото съставя 90 на сто от целия пътникопоток.
Водите ли преговори с други авиокомпании?
- Определено. Ходим на всички международни конференции, където се срещат летищни оператори и авиокомпании. Само за пример, преди няколко седмици бяхме в Хановер на най-известната подобна конференция и там проведохме срещи с 29 компании. Ние постоянно им припомняме колко привлекателна е Варна и се опитваме да ги убедим да започнат целогодишни полети до тук.
Най-големият ни успех за момента е, че Wizz Air пуска втори самолет с полети от и до Варна, но също така, че в Бургас привлякохме Jet2.com, които са втората най-голяма туристическа авиокомпания във Великобритания и те ще свързват Бургас с девет британски летища.
Отливът на туристи в България как се отразява на полетите за тази година?
- Очакваме спад от 8 процента на трафика сравнено с миналата година и това се дължи предимно на спада на туристите от Германия и от Русия. Особено руснаците, които се пренасочват към Турция, докато германците са повлияни от несъстоятелността на Germania Airline.
Очакваме 14 процента спад на полетите от и до Германия във Варна спрямо миналата година. Това звучи много, но трябва да имаме предвид, че в последните две години немския пазар имаше ръст от над 72 процента.
Отминалите три години във Варна и Бургас бяха изключително успешни. И двете летища имаха ръст от 50% последните две години, сега спадът ще е 8 процента, което е нормализиране на пазара. Все още държим високите нива от 2017-та година и много сме доволни от този факт.
Британският пазар расте, чешкият и полският пазари също, от Австрия, Турция.
Руснаците имат проблем заради визите. На тях им е много удобно да идват в България – разбират азбуката, имат същата религия и дори малко обща история, но за да отидат в Турция нямат нужда от виза в краткосрочен план предпочитат да ходят там, където няма виза за тях.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл."Проблемът със синята зона е атака срещу община Варна и е породена от грешки, пропуски и умишлени действия от предходната администрация. Тя не е провела навреме обществена поръчка. Договорът с фирмата, която поддържа зоната изтичаше 16 дни след като започна мандата на новата кметска администрация. Това беше една заложна мина, с цел, когато..
“Харесвам те” е заглавието на новата песен в репертоара на Белослава. Записва я в дует с Бобо, с който си партнират и в песента “Нямаме време”. Тя е включена в албума “Слушай ме” на изпълнителката от 2005г. 18 години по-късно двамата се събират отново. На 21 декември "Харесвам те" ще прозвучи на живо за първи път. На 21 декември във Военния клуб в..
Музикално пътешествие през близки и далечни земи – това обещават концертите „Музиката на България и Ирландия в едно“. Ирландско-българското дуо „Келтора“ в състав Томас Кийтинг и Лора Паносян ще представи музикална програма, съставена от авторски аранжименти на популярни и обичани български народни мелодии, вплетени с жизнерадостните ритми и приказно..
Интервю с Marco Mendoza (екс-WHITESNAKE, екс-THIN LIZZY, екс-THE DEAD DAISIES) Басистът Marco Mendoza е бил част от групи като BLUE MURDER, THIN LIZZY, WHITESNAKE, BLACK STAR RIDERS, THE DEAD DAISIES, JOURNEY. Работил е с Ted Nugent, Bill Ward, John Sykes, Tommy Shaw, Tim "Ripper" Owens и кой ли още не, и кой ли още да. На 22 и 23 декември..
На 15 декември, неделя, в пространството за изкуство „Ателието“, двама млади автори представиха съвместна изложба живопис, рисунка и фотография. Това са Кирил Стефанов и Даниел Колев. Двамата са приятели от години. За съвместната им проява са избрали името „Изложба“. Нищо повече и нищо по-малко, както твърди Кирил Стефанов. "Той показва фотографии от..
Силна година изпращат българските киносалони. Това се дължи до голяма степен и на успеха на филма "Гунди - легенда за любовта", излязъл в средата на октомври. Това обобщи за Радио Варна председателят на Асоциацията на българските киносалони Божидар Илиев. Той е съсобственик на новата киноверига, която ще отвори врати във Варна на 21 декември. Деветте..
Ако проeктобюджетът за 2025 година бъде приет, следващата година дефицитът ще нарасне лавинообразно, бедните ще станат още по-бедни, а богатите - по-богати. Такава прогноза направи Иван Костов - бивш министър на финансите и бивш министър-председател. Той сравни ситуацията с 1994 година и времето на правителството Жан Виденов, когато по думите му е..