Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Кой е виновен ако онлайн покупките се бавят - куриерът или търговеца?

Снимка: архив

Черният петък вече мина, но сигурно още има хора, които чакат своите онлайн покупки да пристигнат. Не са редки случаите, когато се налага да чакаме по-дълго време поръчаната стока да стигне до нас. Кой обаче е виновен в случая? Куриерът или търговеца?

В подобна ситуация могат да изпаднат много потребители заради увеличения брой продажби по време на намаленията и невъзможността на онлайн търговците и/или на куриерските служби да обработят пратките. Тогава нерядко потребителите са препращани от магазина към куриерското дружество, а то на свой ред ги връща към търговеца, от който са закупили стоките. Така хората губят много време, средства и емоции и в крайна сметка не са сигурни към кого да отправят исканията си, коментират експертите от онлайн платформата "Ние, потребителите".

Тяхно проучване сочи, че в практиката най-често онлайн търговците обещават да доставят поръчките на клиентите в срок до 7 дни.

Търговецът от електронния магазин носи изцяло отговорността пратката да пристигне в посочения от него срок, подчертават експертите. От него се очаква да укаже реалния срок и да уведоми своите потенциални клиенти, че заради кампанията Черен петък или Коледно-новогодишното пазаруване е възможно забавяне в доставките и периодът е удължен на „х“ дни. Дори куриерът, с който е-търговецът работи, да е обявил по-дълъг от обичайния период за доставки, това не отнема отговорността на онлайн магазина да направи това.

От "Ние, потребителите" напомнят, че съгласно Закона за защита на потребителите, ако търговецът не достави стоките в предварително уговорения срок, страните може да се споразумеят за нов, в зависимост от обстоятелствата. При неспазване и на него, потребителят има право да развали договора. Така че, ако не получите навреме пратката, а междувременно сте видели нещо по-изгодно, може да си го закупите и да откажете да приемете забавения колет, съветват от потребителската онлайн платформа.

В случай че потребителят е уведомил търговеца преди сключването на договора, че за него е от съществено значение доставката да бъде направена на точно определена дата или най-късно до определена дата и стоките не бъдат доставени в този срок, то той има право незабавно да развали договора. Освен това, той може да претендира за обезщетение или неустойка по общия ред.

При разваляне на договора в която и да е от хипотезите търговецът е длъжен да възстанови на потребителя без неоправдано забавяне всички платени по него суми, поясняват още от "Ние потребителите". 




По публикацията работи: Иван Барбов

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Спасяването на мечета-сираци – част от мисията на WWF-България

Мечките у нас са застрашени от изчезване . Те са защитен вид и са вписани в Червената книга на България и убиването им е криминално престъпление. И все пак всяка година близо 100 мечки стават жертви на бракониерство.  В седмицата на Мечкинден природозащитната организация WWF насочва вниманието към шест мечета-сираци, получили..

публикувано на 28.11.24 в 06:35

„Ръка, която дава, никога не остава празна“, благотворителен концерт в помощ на Димитър Стоев от Оброчище

Общинската организация на хората с увреждания Клуб "Св. Марина" организира концерт по случай 3 декември - Световен ден на хората с увреждания. Благотворителното събитие ще бъде на 2 декември в залата на НЧ "Паисий Хилендарски - 1870", с начало в 17,30 ч . Във фоайето на читалището ще бъде подредена изложба-базар "И аз мога!". Входът е 5 лева...

публикувано на 27.11.24 в 16:30

Започва X издание на Международното състезание за креативни умения „Varna Spaghetti Engineering“

Десетото издание на международното състезание за креативни умения „Varna Spaghetti Engineering“, организирано от катедра „Строителство на сгради и съоръжения“ към Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“, обещава да обедини талантите и въображението на ученици и студенти. Събитието ще се проведе на 30 ноември 2024 г., от 9,30 ч. в..

публикувано на 27.11.24 в 12:43

Фенове на "Левски" издадоха плоча с песни за любимия си клуб

В плочата е включена може би най-известната песен за "Левски" - "Напред, Левскари!". Част от заглавията в сборната "Левски е вечен" са "100 години Слава", "С името на Левски", "За теб, Левски!".  Иво Тасков разкри, че до коледните и новогодишните празници ще бъде готова още една песен, коледен подарък за всички левскари, която се казва "С..

публикувано на 27.11.24 в 10:50

Как една благотворителна акция завърши безуспешно

В навечерието на коледните и новогодишните празници се оргаизират много благотворителни кампании в подкрепа на хора в нужда. И за добри дела. Човек, обаче,   винаги трябва да има едно наум, че дори и повече, когато реши да дарява. Днес всеки може да организира благотворително събитие в социалните мрежи. Достатъчен е един пост, като..

публикувано на 27.11.24 в 07:38

Светослав Райков има нужда от помощ

Преди дни Светослав Райков сподели, че има нужда от помощ за купуването на памперси. Чуйте повече подробности от разговора на репортера ни Ваня Славова с общинския съветник София Колева в прикачения звуков файл: Който желае да помогне, може да го намери всеки ден от 9:00 до 21:00 на улица "Роза", а скоро ще имате възможност да си..

публикувано на 26.11.24 в 13:34

Благотворителна кампания за Приюта за безстопанствени кучета в Каменар тази събота

Община Варна и Общинският приют за безстопанствени кучета в село Каменар в партньорство с Rotaract Club - Варна канят всички любители на животните да посетят приюта тази събота, 30 ноември, и да дарят коледна украса, дрешки и играчки за четириногите му обитатели. Инициативата е под мотото „(Не) сам вкъщи“. "Между 10 и 14 часа те ще ви очакват с..

публикувано на 26.11.24 в 11:40