Виктор Минчев е сред утвърдените специалисти по копирайтинг в България. Той е от Варна, базиран е в София и обслужва бизнеси от цялата страна.
"Копирайт" е термин, произлизащ от английския език (copy – ръкопис, текстови материал; write – пиша). Копирайтър се нарича този човек, който отговаря за текстовата част на рекламата във всичките ѝ форми – печатна, външна, радио, телевизионна и в интернет. А криейтив копирайтър е този, който измисля слогани, рекламни изречения за промоции, сценарии за радио- и телевизионни реклами и работи върху цялостни рекламни концепции.
Освен, че обслужва корпоративни клиенти, Виктор Минчев помага и на отделни хора да развият творческото си мислене - независимо от тяхното занимание или професия. Според него всеки човек има нужда от креативност в своята дейност, тъй като тя ни позволява да намираме решения на сложни проблеми и да се развиваме професионално. Проучванията сочат, че служителите с креативно мислене са повишавани по-често, а изпълнителните директори посочват креативността като най-важната предпоставка за успех на бизнеса. В началото на годината излезе проучване на Световния икономически форум, в което се посочват най-важните умения на служителя днес и на служителя в бъдещето. Креативността присъства и в двете класации в компанията на актуални умения като работа с изкуствен интелект и киберсигурност. Любопитен факт е, че преди 5 години е проведено същото изследване, в което от всички актуални днес умения присъства единствено креативността, което говори за нейната непреходност в арсенала от умения на един работещ човек.
В интерес на истината, креативността е тук още от зората на човечеството - споделя Виктор. - Ако не бяхме креативни, нямаше да имаме огън, електричество, радио... и всичко, което приемаме за даденост днес.
Виктор Минчев е създател на "Ум царува" - школа по творческо мислене за "нетворчески" професии. Посветена е на идеята да помогне на онези, които се чувстват затворени в рамки, да излязат от тях и да задоволят нуждата си от креативност. Прави го, като преподава методите за раждане на оригинални концепции, които ползват рекламисти, дизайнери, архитекти, режисьори, музиканти и т.н., на юристи, счетоводители, предприемачи, програмисти, зъболекари и въобще на всеки, който има нужда от тях. За първите 18 месеца от съществуването на школата през нея преминават около 200 курсисти с най-разнообразни професии, сред които юристи, търговци, програмисти и дори кметица.
Наистина ли умът царува в днешно време?
Да, това е моето вярване. Смятам, че всеки, който развива своето мислене в посока оригиналност, креативност, ще успее - това е и причината да кръстя школата по този начин.
Слоганът на школата е "творческо мислене за "нетворчески" професии". Осъзнава ли всеки нуждата да притежава креативно мислене и има ли на практика нетворчески професии?
Истината е, че не всеки осъзнава тази нужда. Има един предразсъдък, че творческото мислене е запазено само за хора от т.нар. творчески индустрии - писатели, художници, копирайтъри и т.н. Но всъщност всяка една професия се възползва от силата на оригиналното мислене. Когато по времето на ковид пандемията учените разработиха ваксини, с които да преборим вируса, това беше креативност. Когато един адвокат намери нов начин, по който да аргументира своята теза по време на дело - това е креативност. Когато един финансист разработи нов инструмент за инвестиране - това е креативност. Дори в привидно най-скучните, лишени от творчество професии, има огромно поле за креативност. А относно това, дали има нетворчески професии - не, няма такива! Това определение в слогана на школата е провокация към хората, които го мислят, затова е и в кавички - за да напомня, че творческото мислене е необходимо на всеки.
Какво представляват процесите на обучение в школата?
Всички уроци съчетават теория и практика. За мен е убийствено да слушаш само сухи лекции, без да се упражняваш, а и в хода на решаване на задачи най-добре можеш да усвоиш дадено умение. Упражненията са под различна форма - някои са само за писане, в други се създават предмети с ръце, трети изискват да излезеш на улицата и да заговориш непознат човек или да отидеш до магазина по пижама. Това са разнообразни задачи, които имат за цел от една страна да дадат конкретни практически инструменти за раждане на оригинални идеи, а от друга - да развият необходимото мислене и умствена нагласа, за да можеш да раждаш креативни идеи. Тъй като оригиналността на мисълта се предпоставя от освобождаването от задръжки, елиминирането на притеснението, развиването на любопитство към околния свят.
Как креативността съжителства с изкуствения интелект?
Изкуственият интелект е инструмент. Той е четка. На практика креативните хора могат да го използват, за да осъществяват смелите си проекти - по-лесно, по-бързо, по-евтино. Заплахата идва от разбирането, че той може да бъде заместник на тези креативни хора, т.е. че не е четката, а самият творец. Което за мен категорично не е вярно, тъй като креативността представлява намирането на нов начин за извършване на дадена дейност. Изкуственият интелект никога не гледа напред - той гледа само назад. Начинът, по който той работи, е да прегледа всичко, създадено до момента, и да го преформатира, за да създаде "нова" идея. Това противоречи на същността на креативността и точно поради тази причина според мен изкуственият интелект никога не би могъл да замести креативните хора.
Още за творческото мислене, креативността в ежедневието ни, за школата "Ум царува", за изкуствения и естествения интелект слушайте в разговора с Виктор Минчев в началото на статията.
"Когато в общите устройствени планове реката не е дадена като река, Общината започва да разпродава имотите си. Виждаме, че в Елените 99% е частна собственост, включително и пътищата". Това коментира за Радио Варна и предаването Пост Фактум Тома Белев от Сдружение "Зелени закони" . В Царево, по думите на Белев, ситуацията е подобна - там имаме..
Книгата си "Емигрантски воли и неволи" представи във Варна Бойко Антонов. Роден в Пловдив, там завършва специалност „Автоматизация на производството“ и емигрира в САЩ, където живее повече от 30 години. Работи в сферата на изчислителните технологии и ръководи големи проекти в много страни по света. Антонов се залавя сериозно и с преводи на..
Интервю с Petronella Nettermalm и Huxflux Nettermalm (PAATOS) По-малко от седмица остана до концерта на прогресив метъл титанитеOPETH в София. На 10 октомври, по покана на „Blue Hills Events“, шведите ще представят новия си албум „The Last Will and Testament“ в „Asics Arena“. Преди тях на сцената ще се качата сънадродниците им от PAATOS. Това..
Вместо да коригираме данъчната си политика, както предлага МВФ, държавата да ограничи сивата икономика В края миналия месец МВФ препоръча на България прогресивен данък за физическите лица, вместо плоския от 10%. Експертите на фонда предложиха да отпадне и максималният осигурителен доход. Корекция в данъчната политика е сложна тема, която..
През седмицата Парламентарната асамблея на Съвета на Европа (ПАСЕ) подкрепи приемането на специална резолюция за България. В нея се отбелязва, че страната е "постигнала значителен напредък в укрепването на демокрацията, върховенството на закона и защитата на човешките права". Случилото се коментира и членът на Изпълнителният съвет на ПП Михал..
Интервю с Andi Deris (HELLOWEEN) През тази година HELLOWEEN издадоха „Giants & Monsters“. Втори албум в още по-звездния състав, в който се превърнаха след 2017 година. Също така стана ясно, че HELLOWEEN са един от хедлайнърите на „Midalidare – Rock In The Winw Valley 2026“. Иначе самият разговор с Andi Deris стана след възможността за избор,..
Колкото по-ниска е скоростта, толкова по-малък ще е аквапланингът. Попадайки в голяма локва, колата при движение с висока скорост става неуправляема. Това обобщи за Радио Варна и предаването "Новият ден" рали шампионът Йордан Атанасов. Воланът трябва да се държи направо, а не да се завива наляво и надясно, посъветва още Атанасов във връзка с прогнозите на..