Виктор Минчев е сред утвърдените специалисти по копирайтинг в България. Той е от Варна, базиран е в София и обслужва бизнеси от цялата страна.
"Копирайт" е термин, произлизащ от английския език (copy – ръкопис, текстови материал; write – пиша). Копирайтър се нарича този човек, който отговаря за текстовата част на рекламата във всичките ѝ форми – печатна, външна, радио, телевизионна и в интернет. А криейтив копирайтър е този, който измисля слогани, рекламни изречения за промоции, сценарии за радио- и телевизионни реклами и работи върху цялостни рекламни концепции.
Освен, че обслужва корпоративни клиенти, Виктор Минчев помага и на отделни хора да развият творческото си мислене - независимо от тяхното занимание или професия. Според него всеки човек има нужда от креативност в своята дейност, тъй като тя ни позволява да намираме решения на сложни проблеми и да се развиваме професионално. Проучванията сочат, че служителите с креативно мислене са повишавани по-често, а изпълнителните директори посочват креативността като най-важната предпоставка за успех на бизнеса. В началото на годината излезе проучване на Световния икономически форум, в което се посочват най-важните умения на служителя днес и на служителя в бъдещето. Креативността присъства и в двете класации в компанията на актуални умения като работа с изкуствен интелект и киберсигурност. Любопитен факт е, че преди 5 години е проведено същото изследване, в което от всички актуални днес умения присъства единствено креативността, което говори за нейната непреходност в арсенала от умения на един работещ човек.
В интерес на истината, креативността е тук още от зората на човечеството - споделя Виктор. - Ако не бяхме креативни, нямаше да имаме огън, електричество, радио... и всичко, което приемаме за даденост днес.
Виктор Минчев е създател на "Ум царува" - школа по творческо мислене за "нетворчески" професии. Посветена е на идеята да помогне на онези, които се чувстват затворени в рамки, да излязат от тях и да задоволят нуждата си от креативност. Прави го, като преподава методите за раждане на оригинални концепции, които ползват рекламисти, дизайнери, архитекти, режисьори, музиканти и т.н., на юристи, счетоводители, предприемачи, програмисти, зъболекари и въобще на всеки, който има нужда от тях. За първите 18 месеца от съществуването на школата през нея преминават около 200 курсисти с най-разнообразни професии, сред които юристи, търговци, програмисти и дори кметица.
Наистина ли умът царува в днешно време?
Да, това е моето вярване. Смятам, че всеки, който развива своето мислене в посока оригиналност, креативност, ще успее - това е и причината да кръстя школата по този начин.
Слоганът на школата е "творческо мислене за "нетворчески" професии". Осъзнава ли всеки нуждата да притежава креативно мислене и има ли на практика нетворчески професии?
Истината е, че не всеки осъзнава тази нужда. Има един предразсъдък, че творческото мислене е запазено само за хора от т.нар. творчески индустрии - писатели, художници, копирайтъри и т.н. Но всъщност всяка една професия се възползва от силата на оригиналното мислене. Когато по времето на ковид пандемията учените разработиха ваксини, с които да преборим вируса, това беше креативност. Когато един адвокат намери нов начин, по който да аргументира своята теза по време на дело - това е креативност. Когато един финансист разработи нов инструмент за инвестиране - това е креативност. Дори в привидно най-скучните, лишени от творчество професии, има огромно поле за креативност. А относно това, дали има нетворчески професии - не, няма такива! Това определение в слогана на школата е провокация към хората, които го мислят, затова е и в кавички - за да напомня, че творческото мислене е необходимо на всеки.
Какво представляват процесите на обучение в школата?
Всички уроци съчетават теория и практика. За мен е убийствено да слушаш само сухи лекции, без да се упражняваш, а и в хода на решаване на задачи най-добре можеш да усвоиш дадено умение. Упражненията са под различна форма - някои са само за писане, в други се създават предмети с ръце, трети изискват да излезеш на улицата и да заговориш непознат човек или да отидеш до магазина по пижама. Това са разнообразни задачи, които имат за цел от една страна да дадат конкретни практически инструменти за раждане на оригинални идеи, а от друга - да развият необходимото мислене и умствена нагласа, за да можеш да раждаш креативни идеи. Тъй като оригиналността на мисълта се предпоставя от освобождаването от задръжки, елиминирането на притеснението, развиването на любопитство към околния свят.
Как креативността съжителства с изкуствения интелект?
Изкуственият интелект е инструмент. Той е четка. На практика креативните хора могат да го използват, за да осъществяват смелите си проекти - по-лесно, по-бързо, по-евтино. Заплахата идва от разбирането, че той може да бъде заместник на тези креативни хора, т.е. че не е четката, а самият творец. Което за мен категорично не е вярно, тъй като креативността представлява намирането на нов начин за извършване на дадена дейност. Изкуственият интелект никога не гледа напред - той гледа само назад. Начинът, по който той работи, е да прегледа всичко, създадено до момента, и да го преформатира, за да създаде "нова" идея. Това противоречи на същността на креативността и точно поради тази причина според мен изкуственият интелект никога не би могъл да замести креативните хора.
Още за творческото мислене, креативността в ежедневието ни, за школата "Ум царува", за изкуствения и естествения интелект слушайте в разговора с Виктор Минчев в началото на статията.
Книгата "Играещият човек" представи във Варна българският актьор Стефан Мавродиев. В изданието той събира в едно целия си опит, личните си горчилки и възторзи, мисълта и усета си за света, за да заговори за свободата, достойнството, заблудата и истината... Биографията на един от най-обичаните български актьори е написана в съавторство с Огнян Панов...
Фестивал на хвърчилата ще се проведе и тази година във Варна на плаж "Аспарухово" на 30 и 31 август. "Хвърчилата са едно изкуство, което успокоява въздуха. Човек трябва да разбира от аеродинамика, конструкция и трябва да направи хвърчилото красиво", коментира за Радио Варна организаторът на фестивала Юрий Георгиев. Фестивалът започва в 10..
Интервю със Svend Karlsson (BAEST) Дет метълът отдавна не е това, което беше. И датчаните BAEST са олицетворение на това, че дет метълът отдавна не е това, което беше. Просто чуйте новия им албум „Colossal“ и ще ви стане ясно за какво става въпрос. Рок, хеви и дет. Това са събрали в него BEAST. „Colossal“ ще бъде надълго и нашироко представен и..
Колко време отнема на човек да се адаптира отново към работата след отпуск? Според психолога Добринка Горанова това може да отнеме от 3 дни до една седмица. Всеки човек използва различни механизми за тази цел, но има техники, които със сигурност могат да помогнат. Добринка Горанова съветва, при възможност, човек да си разпредели..
Какво е щастието в чаша? За някои - ароматна глътка сутрешно кафе, за други - момент на тишина и покой. А за Владимир Стоев - това е платно, върху което създава изкуство, оставащо в сърцето. Владо е бариста, който чрез артистичност пренесе класическия лате арт на съвсем друго ниво. Той е единственият в България, които може да разсмее и разплаче от..
Варна има богато архитектурно наследство. Всяка къща има облик, има лице, има изкуство. Това каза фотографът Гаро Кешишян, който допълни, че е разочарован от факта, че това богатство се затрива и бетонира. Не може да отива в ръцете на хора, които нямат чувство за изкуство и отговорност, категоричен е той. Какво става с този град, вместо да запазим..
Варна е град на свободата, който има хоризонт за това човек да се чувства спокоен и дава увереност на артиста и възможност да твори без да е ограничен от нещо. Само като застанеш на брега и видиш тази шир, това ти прочиства мислите. Това каза варненецът - изпълнител и автор на песни, Атанас Кателиев, в изнесеното студио на Радио Варна. "Варна с всяка..