На обратното мнение е депутатът от БСП Лява България Филип Попов:"Напоследък отново се заговаря от управляващите, че ще стартира пътят София-Видин. Още през ноември 2014 година зададохме въпрос към тогавашния служебен министър Екатерина Захариева по отношение на изграждането на обхода Димово-Ружинци. В отговор тя подчертава, че и да беше сключен договор, строителството нямаше да може да започне, защото няма осигурен бюджет за това. Държа да подчертая, че беше включен като приоритет в Оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 година високоскоростен път София-Видин, но за съжаление служебното правителство го махна от оперативната програма. Твърдението, че пътят е приоритет, остана само на думи. През 2015 година същият въпрос е зададен и на Лиляна Павлова. От отговора стана ясно, че пари няма и се въвежда в заблуждение, че нещо се работи по този проект. В Средносрочната оперативна програма на правителството такъв проект за път Видин-Монтана се появява едва 2019 година и то евентуално, т.е. след мандата на това правителство."
Какво се случва с проекта за скоростен път Видин-Ботевград и в частност- с обхода Димово-Ружинци- тапата на първокласния път Е-79? Този въпрос поставиха в Народното събрание двама народни представители. Отговорът на регионалния министър Лиляна Павлова:"Осъзнавам какво е състоянието на пътя и важността на проблемите, които трябва да бъдат решени и трафикът по направлението София-Враца-Монтана-Видин да преминава при максимално добри условия. Този проект, за да се случи, трябва да има своята проектна готовност. Причината да не се случи толкова години реализацията и строителството на участъка от Враца до Видин е това, че няма никаква проектна готовност- няма изготвени нито идейни, нито технически проекти, няма изготвени Подробни устройствени планове и няма извършени дейности по отчуждаване на терените. Изграждането на направлението София-Видин ще струва около 1 милиард лева. Направлението е разделено на 4 участъка: Видин-Димово, Димово-Ружинци, Ружинци-Монтана и Монтана-Враца. В годините има различен етап на напредък по тези участъци. Това, което направихме през последната година, са няколко важни неща- приключихме дейностите, свързани с проектирането и дейностите, свързани с процедурите по ОВОС (Оценка за въздействието върху околната среда- бел. авт.). За съжаление обаче процедурите по ОВОС се обжалват и това е причината да не можем да процедираме. Когато приключи обжалването, когато решението по ОВОС влезе в сила, ще можем да преминем към следващата важна стъпка- финализирането на подготовката за проекта, а именно- утвърждаването на парцеларните планове, за да може да се направят отчуждителните процедури по цялото трасе и то да бъде в готовност за реализация. Ако нямаме финансиране за всички подобекти, нашето експертно решение е да започнем от обхода на Димово, защото този участък е най-тежък."
Изграждането на скоростен път от Видин до Ботевград, който да поеме натоварения трафик от и за Дунав мост 2 си остава приоритет за правителството, твърди министър Лиляна Павлова, пари за това обаче засега няма. Депутати поискаха министър Павлова да се ангажира с конкретни срокове.
"Трудно ми е да кажа конкретен срок поради простата причина, че не мога да определя кога ще приключи обжалването. Но след това ще ни даде възможност незабавно да преминем към следващата стъпка- процедирането на Подробния устройствен план, а впоследствие и отчуждителните процедури. По отношение на финансирането сме изключително добронамерени и правим всичко възможно това да се случи, защото осъзнаваме колко е важно за Северозападна България. Средства от Европейския съюз за пътища, за съжаление, няма, заради това усилията са ни насочени към средства от бюджета или от Европейската инвестиционна банка. Този проект сме предложили в бъдещата програма "Европейски транзитни коридори" и се надявам, че ще получим подкрепа от 2017 година. Усилията са насочени да имаме добра проектна готовност, за да може, когато имаме финансиране, да започнем реализацията", отговори министър Лиляна Павлова.
Средства за скоростен път Видин-Ботевград засега няма, но съществуващите пътища се нуждаят от спешен ремонт. Предвидени ли са ремонтни дейности по главен път I-1 (Е-79) на територията на областите Видин и Монтана? Предвижда ли се ремонт на алтернативното трасе Видин-Арчар-Смирненски-Доктор Йосифово-Монтана, през което преминава по-голямата част от трафика за Дунав мост 2? С тези въпроси се обърнах към пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Ето отговора:В следващите дни, при подходящи метеорологични условия, ще започне изкърпване на участъците от път I-1 /Е-79/ на територията на област Видин. От бюджета на АПИ към настоящия момент са осигурени около 500 хил. лв., като ще бъдат предоставени и допълнителни средства за подобряване на състоянието му. Ще бъде изкърпена и отсечката, преминаваща през област Монтана, за което са предвидени още близо 30 хил. лв. За повишаване на безопасността на движението през зимните месеци за аварийно изкърпване на деформации на настилката на път I-1 на територията на област Видин бяха предоставени 46 603 лв. С част от средствата са изкърпени дупки и деформации в участъка след с. Срацимирово - с. Медовница. Още 7 350 лв. са дадени за отстраняване на неравности, попълване на банкети и т. н. в участъка на Е-79 в област Монтана.
На територията на област Видин са 10,5 км от път III-112 /Арчар - Лом/ Добри дол - Дреновец - Дъбова Махала - Брусарци- Смирненски - Славотин - о. п. Монтана, а в област Монтана 38 км от третокласния път. Поради недоброто експлоатационно състояние на пътя в област Монтана е ограничено движението на тежкотоварни автомобили над 12 тона. За повишаване безопасността на движението през януари - март т. г. в участъка на територията в област Монтана са извършени ремонтни дейности със студена асфалтова смес и други текущи дейности на стойност 45 159 лв. с ДДС. През април е предвидено изкърпване на настилката с полимермодифицирана битумна емулсия и фракция под налягане, попълване на банкети, оформяне на земни окопи и др. Прогнозната стойност на предвидените дейности е около 59 хил. лв. През 2015 г. за подобряване на състоянието на третокласния път в област Видин са осигурени близо 92 хил. лв. Програмата на АПИ предвижда по ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г. да бъдат рехабилитирани близо 30 км от третокласния път III-112 на територията на област Монтана. В момента се изготвя техническият проект.
Народното събрание гласува нови промени в Закона за движение по пътищата. Част от тях предвиждат камерите на националната тол-система да отчитат средна скорост на движение и да включат общинските камери в битката с пътния травматизъм. Новите текстове включват по-високи глоби, като целта е да се намали броят на пътните инциденти. Заради липса на..
Всяко домакинство усеща инфлацията най-осезаемо при пазаруване на продукти като хляб, сирене, масло и колбаси. Това са така наречените продукти от малката потребителска кошница, които всеки от нас купува ежедневно. Именно те обаче все по-често стават обект на нелоялни търговски практики и фалшификации. Растителни мазнини вместо мляко в..
Екипът на радио Видин е в село Мѐдовница, община Димово. Селото е на около 50 км от Видин. Потегляме по новата магистрала, но тъкмо когато сме се настроили да пътуваме удобно, отбиваме по старото трасе на Е-79 и започваме да криволичим по тесния и изпълнен със завои път Скомля - Медовница. По пътя върволицата от тирове е безкрайна и меко казана..
Обвинения в корупция, арести и обиски: политическите нюанси, които изпълват горещото лято, напомнящо повече на раздираната от скандали 2020 година, отколкото на променила се България след серията от големи протести преди години. От коалицията Продължаваме промяната-Демократична България подготвят вот на недоверие през септември, който да очертае..
Според Националния статистически институт, през юни общият показател на бизнес климата у нас се е покачил с 1.9 пункта спрямо предходния месец. Подобрение на показателя се наблюдава в строителството, търговията на дребно и в сектора на услугите, а в промишлеността запазва приблизително равнището си от май. Промишлените предприемачи оценяват..
След близо 6 години строителство в началото на този месец най-после бе отворен за движение 33-километровият участък от новия скоростен път между Мездра и Ботевград. В експлоатация от миналата година е и 14-километровата отсечка Макреш - Бела. За да бъде завършен обаче целият изключително важен за Северозапада път, който ще свърже Видин и София,..
Предлагат промени в Закона за училищното и предучилищното образование , сред които и преобразуването на настоящите природо-математически гимназии в специализирани училища, с прием от пети клас. Проблемът с достъпа до разширено математическо образование за децата се замита под килима, казват от Гражданска група "Математика за всички деца" ...