Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Трафикът за Дунав мост 2 се е утроил, Е-79 не издържа

Снимка: Радио ВИДИН

Трафикът по международния път Е-79 в Северозапада непрекъснато се увеличава и пет години след отварянето на Дунав мост 2 трасето трудно поема големия брой тежкотоварни автомобили, инцидентите станаха ежедневие. Официалната статистика сочи, че през 2013 година, когато мостът беше пуснат в експлоатация, средно седмично са преминавали по 8 400 моторни превозни средства, а сега- през изтеклата седмица беше поставен своеобразен рекорд, достигайки числото 24 000 предимно тежкотоварни автомобили, преминали през моста, т.е. трафикът се е увеличил три пъти за последните пет години.

Преди дни стана поредният тежък инцидент. Малко след полунощ в понеделник холандски тир, шофиран от румънски гражданин, се заби в къща във видинското село Медовница. Шофьорът загина, а като по чудо няма други пострадали.

Сред най-опасните е участъкът Димово-Бела-Скомля-Медовница, характерен с последователни и остри завои. Често тирове, управлявани от водачи, непознаващи особеностите на трасето, преминават с несъобразена скорост, което води до тежки и неприятни инциденти. Собствениците на къщи до пътното платно живеят в непрестанен страх от профучаващите 40-тонни камиони. Заради това събрали подписка с искане за ограничаване на трафика, разказа кметицата на Медовница Павлина Ковачева. Резултат обаче няма.

"Ако трябва, ще протестираме и ще затворим пътя", добави Ковачева.

Имотът на Илка Тодорова в Скомля неведнъж е бил "навестяван" от тежките машини.

Снимка"В един и същи ден- три пъти. Сутринта в 6 часа, на обяд в 3:20 и вечерта. Сега, като говоря, настръхвам цялата. Всеки нормален човек иска спокойствие, сигурност и закрила, а аз ето какво получих. КАТ и застрахователите ме посъветваха да замина, ако има къде да отида, защото тук е опасно. До там се стигна- да напусна бащиния си дом, където съм се родила и израсла, където ми е мило. Областната управителка доведе комисия и разпореди да се вземат мерки, но нищо не са направили. Една група хора от селото отидохме в Министерството на регионалното развитие. Прие ни началникът на кабинета. Министърът не ни прие, каза, че ще разучи случая и ще ни се обади, но не ни се обади. Записахме се при Дончо Атанасов, бившия вече началник на Агенция "Пътна инфраструктура". Той ни прие, взе присърце проблемите ни, обади се по телефона и ги направи на нищо, разпореди на кмета на Димово и началника на "Пътно управление"- Видин да се направи най-стабилната мантинела, която "да даде възможност на жената да живее спокойно". До ден днешен- нищо. Живея неспокойно, щом завали дъжд- не мога да спя. Вече казах и да не пращат внучката, която преди по цяло лято беше тук. И самите шофьори са много притеснени. Тировете едва се разминават на този тесен път, качват се на тротоарите. Трябва да се направи нещо... Направихме подписка с искане да се ускори изграждането на новата отсечка Димово-Ружинци, за да се избегнат тези завои тук и да живеем спокойно. Ден не минава без катастрофи", разказа Илка Тодорова.

За проблем с нарасналия трафик признават и от "Пътна полиция"- Видин. Правим всичко, което е в нашите компетенции, за да не се стига до тежки инциденти, но състоянието на пътната инфраструктура не зависи от нас, обясни началникът на сектора главен инспектор Владимир Герасимов и добави:

Снимка"Всичко, което е възможно като мерки, които да се включат в обхвата на пътното платно и не е свързано с реконструкцията и препроектирането на пътя, като: знаково стопанство, еластични огради, канавки, шумящи маркировки, е направено. На всеки от нас е ясно, че този път не е конструиран да поеме такъв огромен трафик, но за съжаление не е в нашите компетенции и възможности да променим фактическата обстановка. Триъгълникът, който влияе на безопасността на движението, са водачите, инфраструктурата и контролът. Ние сме от страната на контрола и полагаме максимални усилия. Колегите от Белоградчик са страшно натоварени, защото в отсечката, която е в тяхната териториална компетентност, се случват ежедневно инциденти, главно с участието на товарни автомобили. Полагаме максимални усилия, но няма как да спрем този трафик. Географското положение е такова, че от тук е входно-изходната артерия за Европа. На територията на област Видин от началото на годината са регистрирани 194 пътно-транспортни произшествия, при които са ранени 30 и са загинали 6 лица."

Разбира се, за да се облекчи трафикът от и към Дунав мост 2 и пътните инциденти да намалеят, трябва да се изгради по-широк и безопасен път. След протестите в началото на година, правителството обеща това най-накрая да се случи. Обаче дори всичко около обществените поръчки и финансирането да мине гладко, цялото направление от Видин до Ботевград ще е готово най-рано след поне 4 години. А дотогава...?

Повече- в прикачения звуков файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Яница Петкова

Яница Петкова: Отново надделяват партийните, а не обществените, интереси

Депутатите от новоизбрания 51-ви парламент положиха клетва. По-трудната задача обаче е да сформират управляващо мнозинство. Ще се намери ли консенсус в парламента или резултатите от изборите вече предопределиха краткия му живот? Непреодолими ли са разделителните линии и докога политиците ще ни предлагат още от същото? Какви са изводите от първия..

публикувано на 12.11.24 в 13:59

Подходящо ли е по-късно начало на учебния ден за по-малките ученици?

Учениците от първи до четвърти клас да започват по-късно училище, предлагат родители. Със започването на учебните часове в 9:00 часа, а не в 7:30 или 8:00 ч.,  учениците ще могат да са по-ефективни в усвояването на знанията и да се представят по най-добрия начин, посочват от Асоциация "Родители". Като пречка за по-късното започване на учебния..

публикувано на 11.11.24 в 11:00
Първан Симеонов

Първан Симеонов: България е изправена пред своеобразен граждански конфликт

Политическото напрежение в навечерието на свикването на 51-вото Народно събрание продължава да расте.  Постоянните нови условия отдалечават партиите от преговори за кабинет.  Ще излъчи ли генерална промяна на политическата сцена предсрочният вот или политическата криза ще продължи да се задълбочава?  Компромис или избори през пролетта?..

публикувано на 07.11.24 в 10:00

Ще бъде ли върнат 20% ДДС за хлебари и ресторантьори?

Проектобюджетът на страната за 2025 година ще е с 3% дефицит. Това заяви служебният министър на финансите Людмила Петкова след заседанието на Националния съвет за тристранно сътрудничество, проведено преди дни. По думите ѝ внасянето на проектобюджета ще бъде забавено и той ще бъде предложен на следващия 51-ви парламент. Става ясно, че в проекта..

публикувано на 06.11.24 в 10:45

Северозападът за 10 години - от "Червена крепост" до "Бастион на ДПС"

За редовно купуване на гласове, контролиран вот и изборни манипулации в България се твърди не от вчера. След последните предсрочни парламентарни избори обаче проблемът изглежда се задълбочи. Редица политически формации поискаха касиране на изборите, президентът Румен Радев също критикува начина, по който бяха проведени. Северозападът често е сочен от..

публикувано на 05.11.24 в 12:47

Лесовъдите като съвременни будители

Държавните горски стопанства от Северозападно държавно предприятие- Враца отбелязаха "Седмица на будителите" с горските педагози с различни прояви, организирани във връзка с покровителя на българската гора- светецът Иван Рилски, чиято памет се почита на 1 ноември.  Държавно горско стопанство Видин  (ДГС-Видин)се включи в "Седмица на..

публикувано на 04.11.24 в 14:18

Охрид - едно от най-старите села в Северозапада

Гостуваме в село Охрид , община Бойчиновци. Къщите в селото са разположени по двата бряга на река Ботуня, а над него се извисява планина Пъстрина. Смята се, че Охрид е едно от най-старите населени места в Северозападна България. Според някои историци на мястото на селото е имало живот още по време на траките. По римско време пък, през него минавал..

публикувано на 01.11.24 в 15:14