Безопасността зависи от условията на трасето, състоянието на автомобила, но най-вече от водачите. През есенните и зимни месеци вниманието им трябва да е повишено заради метеорологичните условия и защото се налага да се шофира повече в тъмните часове на денонощието.
Само на територията на област Враца за десетте месеца от началото на годината са установени над 28 000 нарушения, свързани със скоростта, каза старши инспектор Светослав Николов, началник група в сектор "Пътна полиция" към Областната дирекция на МВР:
"Предприети са активни превантивно-информационни кампании и мерки, насочени към рисковите участници в движението, включително за опазване от пътно-транспортни произшествия на деца и юноши. Към момента се провежда "Акция зима", като насочеността на същата е контрол по отношение на техническата изправност на автомобилите и тяхната подготовка за настъпващия зимен сезон."
В региона на Враца рисков участък е кръстовището с кръгово движение на обхода на областния център, който е с повишена концентрация на пътно-транспортни произшествия.
За лошо състояние на международния път Е-79 между София и Видин в участъците Мездра-Враца и Враца-Монтана алармира Борис Стефанов, слушател на радио Видин:
"Е-79 между София-Видин е осеян с големи дупки като кратери. По този път минават много автобуси, тирове и коли, може да се случи нещо като на магистрала „Струма“. Хубаво е да се вземат мерки, да бъдат запълнени тези дупки. Плащаме винетки, а пътищата не се подържат. Лошото състояние е в следните участъци: 1. Люти дол; 2. Мездра-Враца и Враца-Мездра; 3. Околовръстен път на Враца; 4. Враца-Монтана- целия участък, особено след камерата за отбивката за с. Краводер - там е дупка до дупка. При валеж на дъжд тези дупки се запълват с вода и не се виждат, а така се чупят и колите."
За повишаване безопасността на движението по първокласния път I-1 Видин – София през предстоящите зимни месеци в момента се изкърпват най-компрометираните участъци на територията на област Враца, съобщиха в отговор от пътната агенция. Допълват, че през миналата седмица е изкърпена настилката на пътя в област Монтана. В писмото се посочва още, че Агенция "Пътна инфраструктура" извършва всички необходими действия трасето на скоростното направление Видин – Ботевград да бъде изградено поетапно, което ще подобри значително свързаността на Северозападна България със столицата и с автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма".
Строителни дейности се извършват в близо половината от трасето. За останалата част от направлението се работи по проектирането, отчуждаването на засегнати от строителството имоти, извършване на всички необходими административни дейности по теренното осигуряване на трасето, посочват от пътната агенция.
В момента в изпълнение са близо 88 км от бъдещото скоростно направление Видин – Ботевград, съобщават от АПИ. Уточняват, че през 2019 г. работата е започнала от едни от най-сложните отсечки – Мездра – Ботевград и Видин – пътен възел "Макреш", с обща дължина 62,4 км. В участъка от път I-1 Мездра – Лютидол в края на миналата година е готово едното платно и трафикът в отсечката се осъществява двупосочно по него с временна организация и временна пътна маркировка. Строителните работи продължават паралелно в съседното платно, както и по целия километраж на обекта. През май тази година са започнали строителните дейности в още два участъка – от пътен възел "Макреш" до пътен възел "Бела" /с дължина 13,6 км/ и от пътен възел "Бела" до пътен възел "Ружинци" /с дължина 11,1 км/. Срокът за изпълнение на тези близо 88 км по договор е краят на 2023 г.
Българските журналисти работят под непрекъснат стрес, който отключва тревожност, безсъние, стига се дори до прегаряне в професията, показва седмото поредно проучване на Асоциацията на европейските журналисти в България за медийната свобода в страната. Кои са факторите за този съпътстващ делника стрес на хората в медиите? Ще намерят ли отговор..
Българските журналисти работят под непрекъснат стрес, който отключва тревожност, безсъние, стига се дори до прегряване в професията, показва седмото поредно проучване на Асоциацията на европейските журналисти в България за медийната свобода в страната. Кои са факторите за този съпътстващ делника стрес на хората в медиите? Ще намерят ли отговор..
Политическата обстановка в края на годината у нас остава напрегната и нестабилна. Българите се питат дали този път ще се сформира правителство и дали страната най-накрая ще преодолее дългогодишната политическа криза. За съжаление, потърпевши от нестабилната политическа ситуация се оказват и общините, които продължават да разчитат на сигурно..
"Статистически вече не сме най-бедните, съревноваваме се с няколко области, като това, разбира се, не ме успокоява. Тук обаче Общината не може да направи кой знае какво. Общината и Общинският съвет могат да съдействат всячески на инвеститори и да има прозрачност в тази връзка, но липсата на инфраструктура е главният фактор, липсата на газова връзка,..
Около половината от гимназистите, които завършват средно образование, няма да работят това, за което са учили. Това показва изследване на Института за пазарна икономика за 2024 година. В проучването се съпоставят различните специалности, които се завършват, приемът в професионалното образование и профилът на икономиката, обясни за Радио ВИДИН..
Днес гостуваме в село Куделин- най-северната точка на България при устието на река Тимок. Намира се в община Брегово, област Видин. Старото име на селото е Влашка Раковица. През 1934 г. е преименувано на името на владетеля на "Браничевската земя" Куделин. Историята на братята Дърман и Куделин е малко позната, но важна страница от средновековното..
На 21 ноември отбелязваме Деня на християнското семейство - повод да се замислим върху значението на семейството и брака като основи на духовния и социален живот. В съвременното общество, обаче, много млади хора избират да живеят заедно и без да сключват брак. Какви са причините за възникването на тези тенденции? Според социалния..