Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Нови правила и скоби в "Синя зона" във Видин

4
Снимка: Радио ВИДИН

Започна приемът на заявления за абонамент за "Синя зона" във Видин. От 4 април на нарушителите в зоната за платено паркиране ще бъдат налагани санкции и на автомобилите ще се поставят скоби. Три са начините за плащане при спиране в зоните за платено паркиране: със SMS; чрез електронен талон за кратковременно таксуване; чрез мобилно приложение. Тези варианти са за краткосрочно паркиране. Предвидени са 5 абонамента - Локално преференциално платено паркиране; Месечен абонамент; Месечен абонамент за район; Служебен абонамент; Индивидуално паркомясто. На сайта на Община Видин са дадени и насоки - ако гражданите са живеещи, работещи или имат бизнес в зоните, какъв абонамент е добре да си изберат. Активирането на месечния абонамент става след подаване на заявление, което се входира с номер, одобрява се от 4-членна комисия. Ако човекът е одобрен, му се изпраща съобщение или СМС и той може да отиде да го заплати. След като го заплати, абонаментът се активира. Ако е банково плащането трябва да се посочи основание самия абонамент.

"Не е лошо това, но ние се малък град. Не сме град, който може да се самоиздържа тази администрация и да прави пари Общината от това нещо. И ще има постоянно конфликти... Ползвам други предимства и току що разбрах, че няма да ги ползвам. Ще плащам за паркинг само на места за инвалиди, няма да се плаща. А картончето, което досега беше няма да важи от април. Поначало е голям проблем паркирането във Видин. Поначало градът е с тесни улици... Аз за скоби чух, нещо четох в интернет. Скоби, това са глупости за мен. "Синя зона" нека да има... Ако го мислят за добро да го направят хората. Аз мисля, че е за добро. Ако слагат скоби не е добре... Може би е по- удобно за хората. На центъра да има къде да си платят и да спрат... Не мисля, че със скоби е по- добра идея.... От 4 април ще слагат скоби. От 4 април. Току що получих рекламна брошура...", споделиха мнения видинчани за платено паркиране в централната част на града.
При досега действащата Синя зона не е имало вариант да бъдат налагани санкции и съответно да бъдат принудени шофьорите да плащат. Целта на "Синята зона" е да разтовари трафика в града. Тя не се прави за печелене на пари, каза Петър Петров - ръководител на "Синя зона":

"Зоната за платено паркиране се прави за разтоварване на трафика в града. Тя не се прави за печелене на пари или пък да се налагат някакви санкции. Санкциите са само и единствено, за да може да ги дисциплинираме гражданите."

Има буферни паркинги, оставени са свободно паркиране на гражданите. Това е паркингът на улица "Железничарска", до мобилните оператори към автогарата, паркинга пред хотел "Ровно", около поликлиниката.

Очертани са паркоместата за хората с увреждания и то не само в "Синя зона".

"От 4 април хората с увреждания могат да паркират само и единствено на обозначените места за паркиране на хора с увреждане. Така е прието в наредбата, така е прието в европейската директива, така е прието в цял свят", уточни Петър Петров.

Платените паркоместа за Видин са 650, от тях 8% са за хора с увреждания. На по- късен етап ще бъдат осигурени за тях повече места. На всеки знак, поставен в "Синя зона", са обозначени начините за плащане. Разплащането ще става и в партньорски магазинчета на Община Видин. 

"Ще им дадем устройства. Ние ще обозначим със знаци накъде да се насочат за съответния магазин, където могат да си закупят. Заявяват за колко време искат да паркират в зоната - за един или за два часа. Съответно жената, която е продавачка чука в апарата, който ние се им дали, дава му едно талонче, което е само да го осведоми, че това е неговият номер и за колко време е заплатил", уточни ръководителят на "Синя зона" във Видин.

Проверители от Общината ще имат устройства, с които ще сканират регистрационния номер на автомобила, спрял в зона за платено паркиране. Софтуерът ще отчита дали е платил или не:

"Ако не е заплатил "Синя зона" до 4 април ще му слагаме едни предупредителни бележчици, а от 4 април ще бъдат вече санкционирани със скоби. Автомобилът, след като му светне, че е за заскобяване, отива при заскобяващия екип, тук има един период от време около 10 минути, такъв ще бъде и периодът, в който ще може човек да отиде до магазина да си закупи съответния билет или да пусне СМС, да има време, заскобяващият екип приема поръчката, идва до автомобила, поставя заскобяващо устройство и тръгва. Съответно се поставя на автомобила бележка, че автомобилът е заскобен с дата, място, час и по какъв начин може той да се отскоби. Номер се дава и така. Човекът като дойде, звъни на съответния номер, идва пак отново автомобила, констатира, приема глобата, която е 20 лева за поставянето на скобата и времето, което е изтекло. Заплаща си времето и скобата, автомобилът се отскобява", разясни Петър Петров.

Ако до края на работното време на зоната за платено паркиране, което 17 часа, автомобилът не е отскобен, шофьорът ще се санкционира с фиш, а приходите ще отиват в "Местни данъци и такси". Ако гражданин реши да махне сам скобата вече ще получи акт и глоба от 200 до 500 лева. Какви ще са приходите от "Синя зона" и дали ще е на печалба ще стане ясно след 6 месеца.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още
Село Разград

Село Разград възстановява читалищните традиции

Екипът на Радио Видин гостува в село Разград, община Вълчедръм. С познатия ни град Разград са общи не само имената, но и историята на двете населени места. По време на османското робство мигриращо българско население от град Разград се установява да живее в махала Разград, непосредствено до съществуващото тогава село Крумово- основано около 1764..

публикувано на 31.10.25 в 12:00

Успяваме ли да заделим бели пари за черни дни?

75% от българите нямат спестявания, а 25% от пълнолетните българи, или малко над 1,4 млн. души, спестяват, показва проучване на Изследователски център "Тренд", направено по поръчка на ЕКИП (Експертния клуб за икономика и политика ). Въпреки това, през последната една година се наблюдава чувствително увеличение на броя на спестовните българи - 170..

публикувано на 30.10.25 в 12:16

Ще ни осигури ли финансова стабилност бюджет 2026?

До края на тази седмица бюджетът на страната ни за следващата година трябва да бъде внесен за разглеждане в Народното събрание. Това стана ясно от думите на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов , който заяви, че в бюджета за догодина не е предвидено увеличение на налози.  Няма да има увеличение на данъци през 2026 година. Планира се увеличение на..

публикувано на 29.10.25 в 10:45

Ще има ли кой да работи в Северозапада?

България продължава да се изправя пред сериозни демографски и трудови предизвикателства - населението на страната е намаляло с близо 2,5 млн. души за последните 40 години , показват данните на НСИ. Негативните процеси са най-видими и тревожни в изоставащите региони, като Северозападния. Проблемът бе дискутиран по време на форума "Европа е с мен" -..

публикувано на 28.10.25 в 09:34

Йорданка Ценова: Ролята на учителя е да покаже на децата, че техният интелект е по-важен от изкуствения

С навлизането на изкуствения интелект на пазара на труда някои професии ще бъдат застрашени. Една от тях е графичен дизайнер. Защото изкуственият интелект вече генерира картини и видеа, които са с много добро качество, смята Йорданка Ценова - заместник-директор по учебната дейност в ПГ "Проф. д-р Асен Златаров"- Видин: "Друга професия,..

публикувано на 27.10.25 в 15:11

Камелия Лозанова: Изкуственият интелект е неизбежен и ще ни бъде полезен

Доста страхове се насаждат във връзка с изкуствения интелект, смята Камелия Лозанова- председател на Управителния съвет на Агенция за регионално развитие и бизнес център /АРРБЦ/- Видин.  "Засега Chat GPT е познат, но това съвсем не е онова, което е истинският изкуствен интелект и за който вече се правят форуми и се коментира неговото бъдещо..

публикувано на 27.10.25 в 14:56

Александра Рачева: Въздействието на изкуствения интелект не е замяна, а по-скоро трансформиране на работни места

Изкуственият интелект се очаква да донесе както значителни рискове, така и огромни възможности за пазара на труда. Влиянието му ще е дълбоко и ще засегне почти всички сектори, като се променят нуждите от умения и работни места.   Основните притеснения са свързани със замяната на човешкия труд и увеличеното неравенство, посочи в "Посоките на..

публикувано на 27.10.25 в 14:06