Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Трафикът през Симеоново- денонощно изпитание за местните

4
Снимка: Радио Видин


Пътят, който преминава през селата Ботево и Цар Симеоново е второкласен. По него преминава и част от потока тежкотоварни автомобили от и към Дунав мост 2. В същото време пътят II-11 e и централна улица в селото, улица "Първа". Заради нарастващия трафик, ситуацията е нетърпима, коментираха жители на Симеоново: 

"Виж как кара бързо, как кара бързо със 70- 80 километра. Аз съм шофьор вече 65-66 години такова чудо не съм видял, тук не може да се живее. Това е лудница, тресат се леглата - няма живот тук. По-рано имаше на Дунавци знак за 15 тона насам, другите да минат за Димово, сега няма за Димово. Кой го спря, не знам и всичко тука минава, ужас... Живея на самата улица, на която минават множество тирове, от които нямаме почивка денонощно. Тук непрекъснато е много натоварено, много тирове. Имам моменти, когато са по 10, 11 до 15 тира вървят един след друг. Никакво съобразяване с пешеходци, че си спрял пред вкъщи - ще ни отнесат с колите, не можем да си влезем вкъщи... Просто се страхуваме да живеем в къщите на бащите си... Явно, че не можем да ги спрем, значи, те няма откъде да минат, няма друг път, но единственото, което може да се направи, е да се ограничи някаква скорост, да има някакъв контрол. Със 100 километра минават нощно време, все едно локомотиви минават. Трафика е много усилен заради моста, Дунав мост 2. Трябва постоянно да има контрол, да има постоянно полицейски контрол от КАТ".

Повечето от къщите в Цар Симеоново са край улица "Първа". Има пешеходни пътеки, но не и тротоари. Хората се движат по асфалта, редом с тировете, а придвижването е изпитание. Често катастрофират тирове, казва Иван Каменов.

"Случва се, то личи и от тая тръба и от тук, и от дървото, и се спря в дървото. Катастрофа, явно задремал ли е, ако е имало тук човек, ще го сгази, ако не е било това дърво ще влезе на ония в градината. То беше вечерта, чухме едно думкане. Като дойдохме той се забил тук".

От трафика се рушат къщите, казват хората, които живеят край пътя. Венелинка Петрова ни посреща в дома си.

"Ето тука и се качва нагоре. От тировете, като минат тировете, трепери цялата къща, някой път се страхувам, че може да падне на главата ми. Това е от тирове, това тук, това, което слиза и отива горе - в ремонт сме. Изведнъж като скочи тук и удари, то просто се събудиш и не знаеш къде си".

90-годишният Евгени казва, че е готов да напусне дома си.

"Ако не сме създали това богатство, което е тук, бих се махнал веднага. Не ми трябва Симеоново, не ми трябва нищо. За какво съм създал тука цяла година, като трябва да напусна вече, не може да се живее. Тук е страшно, трябва нещо да се направи. Ние сме 20 човека, ние не можем да направим нищо без властта, тук си трябва човек стабилен и да седне и да си каже какво да се прави".

Не се спазват ограниченията, каква Емил Димитров, който е бивш кмет на селото. По думите му на денонощие преминават средно по 3 000 тира. Според него допълнителен проблем е, че при ремонта на пътя е вдигнато нивото му.

"Къщите се тресат и ще паднат. Това на никой не му пука от 20 години. От 20 години никой не е дошъл да види какво е положението, 43 къщи са напукани, 5 са паднали и една горе- 6. На хората къщите ще паднат, никой не го интересува. Никъде го няма в света. Имаше ограничение 40 километра, ограничението е 50 километра, след като това е свлачищен район, значи тук може да се движат с 20 километра. Движението е интензивно, по 3000 автомобила, 3000 хиляди тира. Направете сметка, един тир като друсне, какво е положението вътре - направете сметка 3000 тира средно на денонощие... Единственото решение е да се сложат знаци с ограничение 20, 30 километра и ще видите кола, която мине, като друсне, да видите какво става".

Ситуация в Цар Симеоново вече е нетърпима казва кметският наместник Ивайло Томов. Призовава в парламента да помислят за хората по селата.

"Ситуацията е трагична, трафикът е страшно интензивен и хората вече са на ръба на нервите си, защото нито могат да се придвижват спокойно, нито могат да си почиват, нито могат да спят. Въпрос на време е някой да го затрупа собствената му къща, защото трафика е ужасен. Минават страшно тежки автомобили, както видяхте преди малко, заспиват водачи, качват се по тротоарите. Чисто чудо е, че на са убили някой досега".

Подобна е и ситуацията в съседното село Ботево, казва кметският наместник Нелка Йорданова.

"Проблемите са най-вече с трафика, интензивния трафик, тирове преминават, коли с несъобразена скорост, нямаме тротоар. Хората няма как да излязат от домовете си - с кола примерно - трудно е излизането".

Тормозът от преминаването на тировете е денонощен, казват в Ботево и Симеоново, затова и настояват за ограничаване на трафика на тежкотоварни автомобили поне в едната посока. Според областния управител на Видин Любен Иванов скоро ще има решение.

"От около 6 месеца се води преписка относно ограничаване на трафика на тежкотоварни камиони по пътя и насочването им към Е79. Предписание е издадено от АПИ за изготвяне на табели ограничителни и необходимата маркировка, което предписание изтича на 30.06.2022. След което следва да бъде забранено движението на тежкотоварни превозни средства и всичко да се насочи по Е79. Също така, следва да се знае, че до края на годината, една година преди срока, ще бъде завършен участъка от автомагистралата, която се прави Видин-София, в участъка Бела- село Макреш... Също така, ще се работи по ускоряване на участъка между Видин и село Макреш, където община Видин е поискала препроектиране на пътя в началото при село Новоселци, поради което се бави целия проект, но се работи по възможностите на отделни участъци на този ЛОТ, за да може по-бързо да бъдат завършени, което още повече ще облекчи движението на тежкотоварни камиони".

За повишаване безопасността на движение се предвижда до края на юни да бъде ограничено движението на моторни превозни средства над 12 тона по път III-112 Дъбова махала – Монтана, който се свързва с път II-11 Дунавци – Цар Симеоново – Ботево – Арчар. Целта е тежкотоварният трафик да бъде пренасочен изцяло по първокласния път I-1 Видин - Монтана. В момента се изработва проектът за временна организация на движение и предстои одобрението му, след което ще бъде издадена заповед за въвеждането ѝ, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".  Междувременно ще бъде изкърпена настилката на първокласния път, за да се осигурят безопасни условия за движение.


Срокът за изпълнение на заданието по въвеждане на ограничението по път III-112, включващо изработване, доставка и монтаж на табели и знаци, е 30 юни 2022 г. Спирането на тежкотоварния трафик ще доведе до сериозно намаляване на движението и през населените места Ботево, Цар Симеоново и Арчар, през които преминава път II-11.


Третокласният път III-112 Дъбова махала – Монтана е най-кратката връзка между Видин и Монтана и е алтернативен маршрут на път I-1 Видин - Монтана. През 2020 г. с финансиране по ОПРР 2014-2020 г. бяха основно ремонтирани 30 км от третокласното трасе и настилката е в добро състояние. Освен, че спестява време за пътуване, за ползването му тежкотоварните автомобили над 3,5 тона не плащат тол такса. Това е и основната причина в момента да бъде предпочитан маршрут от шофьорите на тежкотоварни автомобили.

 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Можем ли да си позволим пълноценна лятна почивка?

Повечето работещи българи имат възможността да почиват само веднъж годишно, а както добре знаем нищо не може да бъде по-приятно от една спокойна лятна почивка. След дълга година на работа, ограничения и стрес е хубаво ваканцията ни да бъде пълноценна, с необходимите удобства и дори малки глезотии. Разбира се, след това идва основният въпрос -..

публикувано на 26.06.24 в 10:45

Димитър Петров: Политическата криза ще свърши, когато се успокои международната обстановка и се появи достатъчно добра алтернатива у нас

Започнаха консултациите при президента Радев преди връчването на първия проучвателен мандат за съставяне на редовно правителство.  Първата среща на държавния глава бе с представители на политическата сила, спечелила най-голяма подкрепа на изборите, а именно - ГЕРБ-СДС . "Ще предложим правителство на малцинството с първия мандат", обяви лидерът..

публикувано на 25.06.24 в 13:15

Кои са предизвикателствата пред транспортния сектор

Пакет "Мобилност" за сухопътния транспорт включва три ключови елемента: по-добро прилагане на правилата за каботаж, командироването на служители и времето за почивка на шофьорите. Каботажът е превозът на стоки в рамките на една страна, когато се прави от чуждестранен камион, след като той е осъществил международен курс от друга страна. Едно от..

публикувано на 24.06.24 в 15:10

Млади хора се заселват в село Трифоново

Съвсем близо до Монтана, само на 7 км, се намира село Трифоново. То е част от Западния Предбалкан. Природата тук е красива. През селото минава и река Шугавица. Къщите са нови, а старите са ремонтирани. Преобладават млади хора. Този процес се наблюдава отскоро. Възрастните, за съжаление, си отиват от този свят. Домовете им, обаче, се заселват от..

публикувано на 21.06.24 в 11:45

Книжните инфлуенсъри - ренесанс в света на литературата

В последните години наблюдаваме един ренесанс в света на литературата , воден от книжните инфлуенсъри , които преобръщат традиционните представи за четене. Тези новатори в света на книгите вдъхновяват не само младите, но и читатели от всички възрасти, създавайки мост между поколенията чрез споделената любов към литературата. Социалните мрежи се..

публикувано на 20.06.24 в 11:20

Могат ли демографските пустини да се превърнат в оазиси

Близо 40% от страната ни е “демографска пустиня” , обяви доц. д-р Николай Цеков от Института за изследване на населението и човека при БАН. Това са територии, на които живеят по-малко от 10 души на квадратен километър. В 217 от всичките 265 общини в България има ядра на демографски пустини, но Видин е сред областите, в които тези територии се..

публикувано на 19.06.24 в 13:31

Спазват ли правилата водачите на електрическите тротинетки

Придвижването с електрическа тротинетка става все по-често срещано. Двуколесните превозни средства се използват от хора на всякаква възраст в тяхното ежедневие. Някои ходят на работа с тротинетка, други до магазина, трети карат за удоволствие. Pрактически те могат да се използват с всякаква цел за улеснено придвижване. Все пак като всяко превозно..

публикувано на 18.06.24 в 11:00