Участъкът от новия скоростен път между Мездра и Ботевград ще бъде готов през 2024 г. Това обяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков. Той докладва пред Народното събрание какво се случва с големите пътни проекти у нас. Министър Шишков обясни какъв е напредъкът на новия скоростен път Видин-Ботевград, но подчерта, че според него е по-рационално да се работи активно за тунел под прохода Петрохан.
„Най-бързото трасе от Видин към Кулата е тунелът под Петрохан. Т.е. всички вие трябва да помислите в тази посока. Аз, в рамките на моя опит, още от 1992 година знам, че се разработваше вариант за тунел под Петрохан и връзката с този коридор (Видин-Кулата бел. ред). Трасето, което в момента се изгражда (Видин-Ботевград), разбира се трябва да бъде завършено и то трябва да бъде завършено навреме, но според мен изключително икономически ще има смисъл да бъде изграден тунел под Петрохан, защото е най-прекият път- със седемсет и няколко километра по-къс, второто е, че няма да направим евентуална тапа на магистрала Хемус, а това ще щади и природата. Относно скоростния път Видин-Ботевград, участъците с открита строителна площадка са: Видин-Макреш, Макреш-Бела и Бела-Ружинци. Това е около 55 километра от общата дължина на трасето, което е 190 километра. Строи се и в двата участъка от Мездра до Ботевград- 33 километра. Между Видин и Макреш има забавяне за учредяване на сервитути предвид множеството инженерни мрежи. Казусът е разрешен, има разрешение за строеж и предстои възобновяване на дейностите на терен. Участъкът Мездра-Ботевград се очаква да бъде завършен през 2024 година. За участъка Ружинци-Монтана, с дължина 40 километра, се изпълняват устройствени процедури. Очаква се обезпечаване на трасето да е извършено до месец май 2023 година и строителството да започне от средата на следващата година. Имаше обжалване на Подробния устройствен план, което е приключило в съдебна фаза през март месец тази година, за съжаление колегите от АПИ (Агенция "Пътна инфраструктура"- бел.ред.) са получили информация от МРРБ (Министерството на регионалното развитие и благоустройството- бел.ред.) през май месец, т.е. два месеца след като е завършило съдебното производство е имало възможност да започнат процедура за отчуждаване. Имам уверението, че до края на тази година ще бъде приключена цялата документация, която е нужно да бъде внесена в Министерски съвет за отчуждаване на този участък и затова май месец следващата година е очаквано да бъде завършено отчуждаването, за да може да бъде започнато строителството. В участъка между Монтана и Враца има наистина проблем с трасето- когато е проектирано трасето, то минава в близост до складове с боеприпаси, което е недопустимо, и в момента се прави нова разработка на трасето, за да може да се обезпечи правно и регулационно. Това е един от онези участъци от магистрали в България, за които съм имал възможност да говоря, че нямаме проектирана магистрала от край до край. Работи се активно, за да може да бъде намерено трасе, имайте предвид обаче, че в този случай вероятно ще се наложи и нов ОВОС (Оценка за въздействието върху околната среда- бел. ред.). В този участък процесът ще се забави чисто процедурно.“
Министърът на регионалното развитие и благоустройството допълни, че би трябвало да се направи цялостна концепция как ще се финансират в бъдеще големите инфраструктурни обекти в страната.
„България има нужда в най-малкия вариант да бъдат изградени още 1200 километра магистрали или скоростни пътища, които към този момент струват около 20 милиарда лева. Най-важното е наистина да се намери икономическият начин да бъдат построени магистралите. Освен да бъдат проектирани, трябва да се намерят начини и да бъдат финансирани."
Министър Иван Шишков отговори на въпрос на видинския народен представител Росица Кирова за напредъка на проекта за тунел под Петрохан, че ще настоява процедурите да бъдат ускорени.
„Тунелът под Петрохан е изключително важен, дал съм и вариант и за икономическо решение, ако не се намерят пари в бюджета. В този си състав Министерството на регионалното развитие прави всичко възможно този обект да се движи максимално бързо, процедурата да стигне до там, че да бъде ясно за държавата по кой ред ще тръгне да го инвестира, но трябва да се придвижва. Към този момент съм поискал от Агенция „Пътна инфраструктура“ максимално бързо специално този проект да бъде раздвижен. Аз съм изцяло на Ваша страна да направим максимално бързо тунела под Петрохан, оценявайки колко е важно.“
Втората световна война все още е болезнен спомен през 50-те, но светът вече прави всичко по силите си да остави миналото зад гърба си. Хората искат живота си отново нормален. Бившият военен пилот Бил Дилън също. За да го постигне обаче, се налага да открие една жена, която не иска да бъде открита. А междувременно по крайбрежието на цялата Френска..
В рубриката "Професия хоби" днес ще се потопим в едно изключително преживяване - пикник, но не какъв да е, а луксозен и стилен . Тази идея напоследък набира все повече популярност по света и вече достига и до нашите красиви кътчета в Северозапада. Представете си арка, нежно украсена със зеленина и понякога озарена от нежни лампички и..
Жега е - градусите скачат, асфалтът пари, а тялото жадно, жадно, търси глътка свежест. И ако водата е най-добрият приятел в летните дни, то освежаващите напитки са нейни верни съюзници. От класическата лимонада и айряна, до по-съвременните ледени чайове, смутита и безалкохолни коктейли - изборът е голям, а ефектът - моментален: хидратация,..
Летните горещини не се отразяват зле само на нас, хората, но и на нашите четириноги приятели . Силното слънце, високите температури, нагретият асфалт - са все врагове за животните. Хидратацията, както при нас, така и при тях, е от изключително голямо значение. Особено опасно е в часовете с най-голяма жега, когато дори кратка разходка може..
Музиканти от Америка, Белгия, Словения и Гърция пристигат в балканското градче, за да се докоснат до магията на българската народна музика. Преподаватели ще им бъдат изявени български музиканти от София и Пловдив. Началото стартира в неделя вечер, 27 юли и продължава до 1 август, обясни организаторът на събитието Никалас Хаузер:..
1526 лв. чиста заплата е нужна на един работещ, за да води нормален живот. От тях за храна отиват над 600 лева. За семейство с едно дете пък трябват 2748 лв, показват данните за издръжка на живот на КНСБ за юни. В сравнение с миналата година издръжката на тричленно семейство е нараснала със 133 лв., а за сам човек - със 73 лв., обясни..
Към края си е жътвената кампания в област Видин. В региона жътвата на есенници започна по-рано от обичайното и в голямата си част премина под палещите лъчи на слънцето. Засушаването и застудяването през април оставиха своя отпечатък и компрометираха добивите, каза Жечко Андрейнски, председател на Видинския съюз на зърнопроизводителите: "Почти..