Участъкът от новия скоростен път между Мездра и Ботевград ще бъде готов през 2024 г. Това обяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков. Той докладва пред Народното събрание какво се случва с големите пътни проекти у нас. Министър Шишков обясни какъв е напредъкът на новия скоростен път Видин-Ботевград, но подчерта, че според него е по-рационално да се работи активно за тунел под прохода Петрохан.
„Най-бързото трасе от Видин към Кулата е тунелът под Петрохан. Т.е. всички вие трябва да помислите в тази посока. Аз, в рамките на моя опит, още от 1992 година знам, че се разработваше вариант за тунел под Петрохан и връзката с този коридор (Видин-Кулата бел. ред). Трасето, което в момента се изгражда (Видин-Ботевград), разбира се трябва да бъде завършено и то трябва да бъде завършено навреме, но според мен изключително икономически ще има смисъл да бъде изграден тунел под Петрохан, защото е най-прекият път- със седемсет и няколко километра по-къс, второто е, че няма да направим евентуална тапа на магистрала Хемус, а това ще щади и природата. Относно скоростния път Видин-Ботевград, участъците с открита строителна площадка са: Видин-Макреш, Макреш-Бела и Бела-Ружинци. Това е около 55 километра от общата дължина на трасето, което е 190 километра. Строи се и в двата участъка от Мездра до Ботевград- 33 километра. Между Видин и Макреш има забавяне за учредяване на сервитути предвид множеството инженерни мрежи. Казусът е разрешен, има разрешение за строеж и предстои възобновяване на дейностите на терен. Участъкът Мездра-Ботевград се очаква да бъде завършен през 2024 година. За участъка Ружинци-Монтана, с дължина 40 километра, се изпълняват устройствени процедури. Очаква се обезпечаване на трасето да е извършено до месец май 2023 година и строителството да започне от средата на следващата година. Имаше обжалване на Подробния устройствен план, което е приключило в съдебна фаза през март месец тази година, за съжаление колегите от АПИ (Агенция "Пътна инфраструктура"- бел.ред.) са получили информация от МРРБ (Министерството на регионалното развитие и благоустройството- бел.ред.) през май месец, т.е. два месеца след като е завършило съдебното производство е имало възможност да започнат процедура за отчуждаване. Имам уверението, че до края на тази година ще бъде приключена цялата документация, която е нужно да бъде внесена в Министерски съвет за отчуждаване на този участък и затова май месец следващата година е очаквано да бъде завършено отчуждаването, за да може да бъде започнато строителството. В участъка между Монтана и Враца има наистина проблем с трасето- когато е проектирано трасето, то минава в близост до складове с боеприпаси, което е недопустимо, и в момента се прави нова разработка на трасето, за да може да се обезпечи правно и регулационно. Това е един от онези участъци от магистрали в България, за които съм имал възможност да говоря, че нямаме проектирана магистрала от край до край. Работи се активно, за да може да бъде намерено трасе, имайте предвид обаче, че в този случай вероятно ще се наложи и нов ОВОС (Оценка за въздействието върху околната среда- бел. ред.). В този участък процесът ще се забави чисто процедурно.“
Министърът на регионалното развитие и благоустройството допълни, че би трябвало да се направи цялостна концепция как ще се финансират в бъдеще големите инфраструктурни обекти в страната.
„България има нужда в най-малкия вариант да бъдат изградени още 1200 километра магистрали или скоростни пътища, които към този момент струват около 20 милиарда лева. Най-важното е наистина да се намери икономическият начин да бъдат построени магистралите. Освен да бъдат проектирани, трябва да се намерят начини и да бъдат финансирани."
Министър Иван Шишков отговори на въпрос на видинския народен представител Росица Кирова за напредъка на проекта за тунел под Петрохан, че ще настоява процедурите да бъдат ускорени.
„Тунелът под Петрохан е изключително важен, дал съм и вариант и за икономическо решение, ако не се намерят пари в бюджета. В този си състав Министерството на регионалното развитие прави всичко възможно този обект да се движи максимално бързо, процедурата да стигне до там, че да бъде ясно за държавата по кой ред ще тръгне да го инвестира, но трябва да се придвижва. Към този момент съм поискал от Агенция „Пътна инфраструктура“ максимално бързо специално този проект да бъде раздвижен. Аз съм изцяло на Ваша страна да направим максимално бързо тунела под Петрохан, оценявайки колко е важно.“
Съвсем наскоро у чениците от ПГ "Проф. д-р Асен Златаров" Видин се върнаха от Швеция, където проведоха триседмичната си практика. 17 ученици и трима учители бяха настанени в град Малмьо. Всички ученици са в специалност " Компютърна техника и технологии". Симеон Герасимов е ученик в 10 В клас, споделя за своите впечатления в северната..
Родители от Грамада обявиха за "Учител на годината" Красимир Петков. Той преподава в СУ "Христо Ботев", целодневна организация на учебния ден и провежда занималня в сборна група деца от 1 до 4 клас: "Директорката пусна анонимна анкета и родителите избраха точно мен. Може би, защото съм от Грамада и съм местен. Вече четвърта година..
Родителството винаги е предизвикателство, но когато радостта дойде в троен размер, животът се променя още по-драстично. За да разберем дали това е така, ще надникнем в живота на едно семейство от Северозапада, в което всичко се случва тройно - от усмивките до трудностите. Борислава Циброва от Козлодуй е млада майка на три..
Концерти, театрални и рисувателни работилници, хоротеки и представления са включени в програмата на фестивала на изкуствата "Дунавски вълни“. Фестивалът ще продължи до 26 юли. Тази година локациите са различни "Баба Вида", Библиопощата, Културен център "Жул Паскин" и жп гарата. В парк "Владикина бахча" а ктрисата Ирина Флорова ще..
С модерна визия е пространството пред търговския център във Видин. Обновяването на зелената площ в градинката започна преди година, а н аскоро бе подменен тротоарът, боядисана оградата, на мястото на старите дървета бяха засадени 17 мини дръвчета- декоративни кълбовидни шестили. Промените предизвикаха много отзиви - и положителни, и..
Много са преданията и легендите, свързани с историята на Черепишкия манастир - едно от най-посещаваните от туристи и поклонници места в община Мездра. Според една от легендите има голяма, пълна със злато пещера в скалния масив срещу манастира. Входът ѝ бил под водите на река Искър и затова в нея можело да се влезе само чрез гмуркане. Преди много..
Здравето е най-важното нещо и хората трябва да се грижат за него. Това каза в "Час при зъболекаря" младият актьор Николай Николов от Белоградчик и обясни, че денталното здраве също не трябва да се пренебрегва, а напротив - на зъболекар трябва да се ходи през няколко месеца. 25-годишният талант сподели и за някои от първите си посещения в..