Не бийте контрольорите в градския транспорт, защото те не са виновни, за това призова Борислав Симов, който е организатор "Контролна дейност" в Центъра за градска мобилност. По думите му проверките за редовността на пътниците ще бъдат засилени, особено там, където има информация за пътуване на хора без билети:
Не контрольорите са причината за повишаването на цената на билета и не контрольорите са виновни, че автобусът не е почистен, че не е редовен, че в буслентите карат други шофьори и пречат на придвижването на градския транспорт и т.н. Контрольорите са притеснени много от последния случай, който стана в трамвай 22. Навсякъде проверяваме масово и ще продължим да проверяваме. Проверяват се всички пътници, като контрольорът единствено прави разлика между пътниците за това дали е редовен пътникът, или е нередовен.
Нагласите на хората за поскъпяването на билета са различни:Много е висока цената, но нямаме друг избор.
Може на хората да не им харесва, но ако искаме да пътуваме в нови автобуси, ще трябва да плащаме повече. Виждаме, че в София пътуват все повече нови автобуси с климатици, има нови спирки и от някъде трябва да дойдат тези пари. Според мен, това е правилно - споделят столичани.
Шофьорите също имат мнение по този въпрос:
Новата цена на билета не ни устройва нито нас шофьорите, нито пътниците. Първо, не сме продавачи на билети и второто – това е много неудобно, защото цената е 1,60 лв., винаги трябва да връщаме 40 стотинки. Много е висока цената на билета, за тези бедни хора е много. Според мен, цената е реална, ако се движат за 50 минути, но ако се движат само за 2 спирки, не е реална.
До края на годината 120 нови автобуса трябва да пристигнат в София. Първите вече се движат по различни линии на градския транспорт и са подменени най-старите превозни средства. Амбицията на Столичната община е до 3 години най-старото превозно средство в София, да е произведено през 2007 г. В момента има автобуси, които са произвеждани през 70-те години на миналия век и състоянието им е лошо.
В звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Евелина Стоянова за предаването "12+3".
Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и дизеловото автомобилно гориво през миналата година в различните географски региони на страната е видно, че..
Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на годината: „Хубавото нещо за всички нас като бъдещи космически туристи е, че виждаме..
Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва на Украйна, Полша и Словакия милиони долари ползи от транзита на газ, заяви украинският премиер..