От днес стартираме структурирането на държавна компания, която ще оперира тол системата, но няма да прекратим обществената поръчка за избор на изпълнител и двата процеса ще са паралелни. Ако успеем да класираме кандидат чрез обществената поръчка, ще продължим по стария ред. Това коментира пред медии във Варна днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той допълни, че трябва да има проектна компания, защото тя ще оперира и поддържа тол системата и ресурса, който тя ще генерира, и ще поддържа системата. Това, което поехме като ангажимент преди седмица, го изпълняваме, подчерта той.
Според министъра, чрез създаването на държавна компания ще се сложи край на всички „нездрави опити“ за обжалване, бламиране и саботиране на тол системата. Той напомни, че дори в мотивите по едно от решенията на ВАС, с което не се уважава подадена жалба, а се произнася в полза на възложителя, и в унисон с други решения на КЗК и ВАС, се говори за злоупотреба с право и шиканиране на процеса.
В момента с одиторска компания оценяваме пропуснатите ползи за държавата от това забавяне и ще заведем дело за пропуснати ползи, информира Нанков. Сумата от 1,5 млн. лв. загуби на ден от липсата на тол система се базира на най-консервативната прогноза за бъдещите постъпления и приходи, посочи той. Най-ниската и песимистична прогноза в анализа на Световна банка от 2015 г. на база досегашните приходи от 320 млн. лв. годишно е, че след внедрена тол система, ще генерираме още 660 млн. лв., което разделено на 365 дни, е около 1,6 млн. лв. на ден, обясни министърът. Той обаче обърна внимание, че одиторската компания ще определи точния размер на пропуснатите ползи.
Сезирали сме прокуратурата и ДАНС за начина, по който последната жалба бе входирана – с пощенско клеймо от 26 май, съобщи още министърът и уточни, че тя е постъпила в КЗК на 3 юни, когато ВАС се е произнесъл отново в полза на възложителя и е трябвало да бъдат отворени офертите.
Няма да оставим страната и българските граждани, защото тол системата има много ползи, но най-голямата й е, че ще въведе по-справедлив модел за заплащане, категоричен бе регионалният министър. Той коментира, че когато тя стане факт, тези, които разрушават най-много и амортизират повече, ще плащат повече. С тол системата България ще се възползва от стратегическото си географско положение, за да може да се таксува адекватно, пропорционално и ефективно транзитният тежък трафик.
Според регионалния министър трябва да бъде спряна несправедливата в момента практика тежкотоварни автомобили да преминават транзитно през България за 21 лв., докато в Сърбия цената на таксата за тежкотоварен автомобил достига до 180 лв.
Поели сме ангажимент пред обществото и премиера Бойко Борисов тол системата да заработи до края на 2018 г., посочи Нанков. Той обясни, че независимо дали ще се направи от държавна компания или ще се довърши обществената поръчка, параметрите ще останат същите, като се предвижда срокът за внедряване на системата да бъде 7 месеца, след което около една година ще бъде периодът за оценка на ефективността и коригиране на евентуални дефекти.
Очаква се стойността на системата да бъде около 200 млн. лв. В случай, че тя бъде изградена от държавна компания, финансирането ще бъде от държавния бюджет, като разходите ще бъдат възстановявани от бъдещите постъпления от тол таксата. Проектодоговорът по обществената поръчка за избор на изпълнител предвижда възстановяване на ресурса в срок от 3 години. Три или четири години ще бъде срокът и ако това се направи от държавна компания, като това ще стане окончателно ясно в етапа на реализирането на такава, стана ясно от думите на министъра.
В отговор на въпрос за обхвата на системата Николай Нанков коментира, че преценката за това кои пътища да бъдат включени в нея ще подлежи на експертен дебат, след което ще бъде взето и политическо решение, но се очаква това да не са повече от 50-55% от републиканката пътна мрежа. Той изрази мнение, че тол системата трябва да включва на 100% магистралите и пътищата от I и II клас, докато тези от трети клас да бъдат изключени от нея. Министърът отбеляза още, че за пътищата извън обхвата на смесената система няма да се плащат и винетки и напомни, че тол такса ще заплащат само тежкотоварните превозни средства над 3,5 тона.
Ценовите модели и тарифирането на база на финансово моделиране ще станат ясни на етап внедряване на системата, информира още Нанков. За отделните видове пътища ще има различно таксуване, като то ще бъде определено след решение на Министерския съвет. Предвижда се системата да бъде гъвкава, което означава, че няма да бъдат налагани забраните за движение на тежкотоварни автомобили в пиковите часове, а тогава таксата за тях ще бъде по-висока, както това се прави в Германия или в Австрия. Ако превозвачите искат да пътуват в петък от София до Бургас в пикови часове, таксата за тях може да бъде 2-3 пъти по-висока, като ще бъде определена на база ценообразуване и след решение на Министерския съвет. Така всеки собственик на транспортна фирма ще си прави икономически анализ, коментира министърът.
Във Варна днес Николай Нанков присъства на откриването на нови и реновирани сгради на "Водоснабдяване и канализация - Варна" ООД. През последните месеци търговското дружество е инвестирало в тях приблизително 1 млн. лв. собствени средства. В резултат са подобрени условията на труд в сграда за експлоатационно технически район „Канализация“ и в сграда „Изгрев“, предвидена за персонала на един от експлоатационно техническите райони и за специализирания отдел за работа по европейски проекти. Осигурена е нова лаборатория за изпитване на водомери към „Водомерно стопанство“. Диспечерската зала на „ВиК – Варна“ ООД и обновена и оборудвана със съвременна техника.
Ще е облачно, след полунощ на места временно с намалена видимост. През нощта все още ще е почти без валежи, но през деня ще завали дъжд, на места с по-значителни количества. През нощта ще духа слаб вятър от южна четвърт, а утре ще се обърне от запад-северозапад и ще се усили до умерен. Минимални температури между 1° и 6°, максимални от 4° до 9°,..
На приятна церемония в зала "Пленарна" на Община Варна се състоя награждаването на ученици от различни градове от страната, участвали в Националния ученически конкурс „Българските архитектурни паметници в макети“. Темата на макетите тази година бяха часовниковите кули. Специалните награди отиват при ученици от градовете Велико Търново, Мадан,..
Във връзка с тържественото честване на 147 години от Освобождението на България и издигането на националния флаг, на 3 март, в интервала от 9:30 часа до приключване на събитието (около 10:40 часа), ще бъде преустановено движението на автомобили както следва: - Бул. „Мария Луиза” - в частта от пл. „Св. Св. Кирил и Методий” до кръстовището с ул...
Определението на Конституционния съд не е шамар само за Централната избирателна комисия, но и за цялата ни избирателна система. Повторната проверка на резултатите в някои секции е сигнал за сериозни недостатъци, които се задълбочават с всеки следващ избор. Това каза в предаването „Позиция“ на Радио Варна Цвететелина Пенева от Сдружение..
Турист от Нова Зеландия беше глобен с 500 евро за гмуркане в известния фонтан „Треви“ в центъра на Рим, който беше отворен отново за туристи в края на 2024 г., макар и с някои ограничения. Както съобщава CNN Travel, в неделя вечерта новозеландецът и двамата му сънародници били спрени от полицията, когато се опитали да проникнат на площада близо до..
До края на тази година ще бъде извършен одит на дружеството „Градски транспорт“ ЕАД, като той ще бъде не само финансов, но и на процесите в самото предприятие. Това съобщи в предаването „Позиция“ на Радио Варна председателят на Варненския общински съвет инж. Христо Димитров. Той уточни, че общинските съветници за дали съгласие за нов кредит от..
Наясно сме с казуса от село Тополи, където 48 семейства, настанени във ведомствени жилища на бивше варненско предприятие, могат да останат без подслон. Става въпрос за имот, който впоследствие е продаден и към момента е частна собственост, a хората трябва да напуснат жилищата до края на април. По случая наш екип посети семействата на място в селото, а..