Общо 31 265 000 лева ще отдели Община Варна за отчуждаване на имоти, свързани с изграждането на големите инфраструктурни обекти в града. Разходите са заложени в Годишната програма за управление и разпореждане с имоти – общинска собственост през 2018 г., която беше одобрена днес от членовете на ПК „Собственост и стопанство“ към Общински съвет – Варна.
За отчуждаване на земя в бюджета са заделени 16 465 000 лв., а на сгради – 14 800 000 лв. Принудително отчуждени ще бъдат имоти, попадащи в плановете на мащабните инфраструктурни проекти, сред които са новият бул. „Левски“ и пробивът на бул. „Сливница“.
Още 430 000 лв. Община Варна е заделила за събаряне на сгради – общинска собственост, за застраховане на застроени имоти, за изготвяне на технически паспорти на сгради, за изработката на подробни устройствени планове и др.
Планираните приходи от сделки с имоти са в размер на 9 960 000 млн. лева. Те ще влязат в хазната от продажби на имоти, наеми, включително на плажове държавна собственост, концесии, приватизация.
На публичен търг или чрез конкурс Община Варна възнамерява да продаде 72 имота в различни части на града, включително в селата Тополи, Константиново и Каменар. От продажбата им в бюджета се очаква да дойдат 4 790 000 лв.
Зарядните станции за електрически автомобили, които ще влязат в новата „синя зона“ на Варна, също бяха дискутирани на днешното заседание на комисията. Съветниците дадоха съгласието си да се предостави право на безвъзмездно монтиране на станции върху общински имоти в полза на ОП „Общински паркимги и синя зона“.
На този етап се предвижда да има зарядни станции за електромобили на 11 места в града. Част от тези места са общинските паркинги на пл. „П. Славейков“, ул. „Александър Дякович“, пл. „Мусала“, на паркинга пред Областната дирекция на МВР на ул. „Сан Стефано“ и др.
Натоварено е към този час движението по основните артерии в града. На бул. "Сливница" има лека катастрофа между лек и тежкотоварен автомобил с материални щети, видя репортер на Радио Варна. Вследствие на инцидента се образуват колони от автомобили в посока от центъра към кварталите.
Община Добричка обмисля инициирането на нов референдум във връзка с инвестиционните намерения за изграждането на ветроенергийни паркове на територията ѝ. Припомняме, че през 2024 г. общинската администрация подготвяше провеждането на референдум, заедно с парламентарните избори на 27 октомври, който беше отменен ден преди датата за местното допитване...
В два козметични салона във Варна откриха празна ампула от ботокс и ампули с хиалуронова киселина. Проверки са извършени в 15 обекта. Това каза д-р Петър Янев-директор на дирекция "Медицински дейности" в Регионалната здравна инспекция във Варна. Вече тече разследване, но студиата за красота не са затворени. Тези обекти са предназначени за предоставяне..
Предстои изграждането на два STEM кабинета в Основно училище "Антим I" в Балчик. Единият ще бъде по математика и информационни технологии за 5-7 клас, а другият - по природни науки за децата от начален курс, съобщават от учебното заведение. Двата STEM кабинета по проект "Изграждане на училищна STEM среда" са на..
И в аптеките да се извършва т.нар. сдвояване с приложението е-здраве. Тази възможност беше обсъдена между министъра на електронното управление Валентин Мундров и председателя на УС на Българския фармацевтичен съюз /БФС/ Димитър Маринов. Понастоящем приложението може да инсталира всеки, който има електронен подпис, в противен случай сдвояването се..
В община Балчик има 11 детски градини, в които са обхванати общо 572 деца. Всичките шест училища в общината са средищни и в тях се обучават 1264 ученици от първи до 12. клас. Центърът за специална образователна подкрепа (ЦСОП) с интернат "Академик Тодор Самодумов" - село Кранево е преобразуваното..
Народното събрание одобри на първо четене забраната на вейповете. С решението се забранява продажбата и рекламата на продукти, съдържащи наркотични вещества, прекурсори или техни аналози, продажбата и рекламата на продукти, съдържащи наркотични вещества, прекурсори или техни аналози, предаде БНР. ГЕРБ-СДС предложиха проект за решение за..