Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

По километри са опашките от товарни автомобили на изход

Съюз на международните превозвачи: За решението на проблема при Дунав мост 2 е нужна координация с румънските власти

Един работен ден на шофьорите преминава в чакане

Снимка: Радио Видин

Над 8 киломeтра е опашката от товарни автомобили на Дунав мост 2 поне от седмица. Колоната от чакащи на граничния пункт е на изхода от страната. Шофьори коментират, че работният им ден не стига, за да преминат.  

Потокът през граничния пункт превишава в пъти капацитета му, казаха от Главна дирекция "Гранична полиция", но са категорични, че проблем, който да води до забавяне, от тяхна страна няма. 

По 8-10 часа се чака на граничния пункт при Видин на изхода от страната, обясниха шофьори на товарни автомобили: 

"Ще ми свърши работният ден. Какво трябва да правя- да легна на пътя? Не можем нито да работим, нито да си починем... Много са камионите. Има два кантара само в Румъния, които работят бавно, пропускат бавно камионите, изчаква се на кантара. Някои даже ги връщат отново да минат, защото кантарът не отчита теглото на автомобила. От румънска страна е проблемът... Не е проблем кантара. Проблемът е, че не щат да работят... Опашка винаги има, но в момента е огромна."

"Няма никакъв технически проблем от страна на гранична полиция, който да води до забавянето на товарния трафик на Дунав мост 2. Пунктът работи на пълен капацитет на изход за товарни автомобили. Има общо 6 коридора, от които пет са за товарни автомобили и едни за леки. Пунктът работи в пълен обем", обявиха от ГД "Гранична полиция". 

"Потокът, който преминава през граничния пункт превишава многократно капацитета му", каза говорителят на "Гранична полиция" Лора Любенова. 

Причините за ситуацията на Дунав мост 2 и възможното решение коментира Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на  Съюза на международните превозвачи:

"На всички гранични пунктове, на които има проблеми, причините са комплексни, но ситуацията на Дунав мост 2 при Видин е малко по-различна от тези на другите гранични пунктове. Както знаете, граничният пункт е ситуиран на румънска територия. Там работят и българските митнически и гранични власти. Това е първата причина, поради която на този пункт ще има недобро обработване на превозните средства. Освен всичко друго, ние направихме анализ на ситуацията и считам, че основният проблем за забавянето е не толкова работата на българските органи, колкото работата на румънските власти. Там е ситуиран органът, който отговоря за фискалния контрол на Румъния и доколкото ми е известно, се работи с намален състав и това е една от причините за задръстванията. На следващо място трябва да се отбележи, че кантарът, който е за проверка на теглото е само един. Ние в тази посока ще търсим съдействие от нашите власти. Имам предвид съдействие от Министерство на външните работи, както и от Агенция "Митници", с които ще имаме срещи тази седмица, за да се направят всички постъпки за монтиране на още кантари... На трето място трябва да се отбележи и увеличения трафик. С пълна сила работи турската икономика, превозите от там. На следващо място българските превозвачи работят доста. Използват този маршрут, тъй като пък в Сърбия, границата между Сърбия и Хърватия имаме един много сериозен проблем, свързан с емигрантите, голяма част от българските превозвачи насочват превозите си през Румъния. Така че причините са комплексни, виждаме проблема и ще работим да намерим решение, което да облекчи нашите превозвачи."  

Според Йордан Арабаджиев проблемът не може да бъде решен само от българска страна, а е нужна добра координация с румънските власти:
 
"Към момента този пункт е много сериозен проблем за превозвачите и ние съответно сезираме всички институции. Там работи гранична полиция, работи Агенция "Митници". Както казах, в тази дейност трябва да се привлекат и румънските власти чрез Министерство на външните работи, за да може да се намери решение."  



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Граждански организации с призив към политиците за подкрепа на равенството между половете

Българска платформа към Европейско женско лоби отправи призив към политиците за подкрепа на равенството между половете. В отворено писмо до настоящото редовно правителство обръщат внимание на факта, че в състава на 105-ия кабинет има само една жена. Правят аналогия с периода 1947-1949 година, когато в управлението на страната има 23-ма..

публикувано на 06.02.25 в 12:57

Превръщат ли се в лукс "белите пари за черни дни"?

Според изследване на "Тренд" 73% от българите не спестяват, 90% не инвестират, а 84% разчитат единствено на доходите си от заплата и пенсия. Сънародниците ни не са големи оптимисти за тази година, като повечето от тях очакват стандартът им на живот да остане същия като миналата година. Това означава, че българите до голяма степен не..

публикувано на 05.02.25 в 10:45

Подходящ модел за България ли е президентската република?

Промяна на управленския модел в България - трайно решение на политическата криза или популизъм с користни цели ? На фона на поредицата от предсрочни избори и крехко управленско мнозинство, отново официално е лансирана идеята за смяна на парламентарната република с президентска.  На страната е нужен нов модел на управление и обществото ни трябва..

публикувано на 04.02.25 в 13:32

Кои са основните причини за катастрофите у нас

Алкохолът и наркотиците са главната причина за възникване на катастрофите в страната, показва анкета на Съюза на българските автомобилисти, проведена с шофьори през 2024 г. Анализът на данните от проучването е направен от доц. д-р Зорница Тоткова от Института за изследване на населението и човека към Българска академия на науките.  След..

публикувано на 03.02.25 в 11:05

Кметът на Флорентин: Искам да променя облика на селото към по-добро

  Село Флорентин е едно от петте населени места в община Ново село. Разположено е на брега на река Дунав. Хората тук се занимават с риболов, селско стопанство, лозарство и винопроизводство. Местните говорят на влашки език. Съхраняват влашки обичаи и традиции в песенния и танцов фолклор. Материалното културно наследство е най-вече в красивите и..

публикувано на 31.01.25 в 11:20

Ще се присъединим ли (и кога) към Еврозоната?

Присъединяването на България към Еврозоната е ключов приоритет на новото редовно правителство, по който се работи усилено и в тясна координация с партньорите от Европейската комисия. Това е потвърдил министър-председателят Росен Желязков на среща с българския еврокомисар Екатерина Захариева.  От думите на премиера, става ясно, че България ще..

публикувано на 30.01.25 в 10:00

Крие ли рискове икономическото райониране на страната?

Промяна в икономическото райониране на страната поиска бизнесът преди дни и очерта приоритетите си, за които очаква съдействие от редовното правителство. Работодателите настояват и за реформа в образованието, и въвеждане на матура по математика, като част от политиките за решаването на проблема с недостига на работна сила. Според тях е..

публикувано на 29.01.25 в 10:45