"Статистиката показва това нещо. А миналата година получихме и официални данни от Министерството на транспорта, където вече не гадаем колко са електромобилите. А към октомври месец, последната информация- 3500 електромобила, а мисля 17 000 бяха хибридите. Така че, това на годишна база е доста сериозен ръст. За предимствата- който не се е качвал и ако преодолее страха, че някъде ще му свърши на полето тока, мисля, че ще бъде невероятно изненадан положително за това, че тишината, ускорението, качеството на работа на самия автомобил са неща, които няма как да бъдат сравнявани със старите аналогови и пушещи популярни в България автомобили. Независимо, че скока на ел. енергията е доста солиден. Въпреки това, знаейки, че и КПД-то на електродвигателя е 98 % в сравнение с двигателя с вътрешно горене, който е 37 %, само тук, като ефективност може да направим сравнение. Преди скока на цените, ако човек зарежда вкъщи на нощна тарифа домашен ток, тоест за физически лица тарифата, 100 км. са около 2 лв. На фона на всяко едно друго гориво, е доста сериозна разлика... Един пример ще ви кажа, да кажем популярна марка електромобили, така нареченото годишно обслужване е 24 лв. Това е да се смени само филтъра на купето..."
Пробегът на електромобилите при по-новите модели постоянни се увеличава, поясни Илия Левков:
"Ако си вземе да кажем електромобил на 2 или на 3 години, ще измине 100-150 км. с едно зареждане. Говорим за електромобили, които са с така 22 KWh батерия. Новите модели вече имат 400-500 км., даже вече и 1000 км. пробег с едно зареждане... За зарядната инфраструктура- България е уникален пример за това нещо, защото без да има натиск от броя на електромобилите, които имат нужда от зареждане, инфраструктурата се развива по много интересен начин. Различни компании инвестират в изграждане на зарядна инфраструктура..."
Някои видинчани биха управлявали електрически коли, но когато станат по-достъпни, сочи анкета на Радио ВИДИН.
"Индийците ли почнаха сега леките коли с това, е с тия зарядни. Само, че трябва да има вместо бензиностанции заряден пункт... Има и лоши, и добри отзиви за тях. Трябва да се съобразяваме с бъдещето... Аз си карам ретро автомобил... Кой какво ми даде, всичко карам. Той, електромобила, май 50 км. караш на ток. Трябва да подсигурят първо зарядни устройства по бензиностанции, не навсякъде може. Аз не съм видял тук на някоя видинска бензиностанция да има за електромобил зарядно. Ако имам възможност, да бих карал електромобил... Шофьор съм, но засега се задоволявам с по-стара кола. Вероятно ще е бъдещето, няма да стане толкова бързо това нещо. Освен това, не може да се подменят толкова коли наведнъж. Предимството е чистотата, няма замърсяване. Бих карал такава кола..."
В сравнение с масовите автомобили електромобилите остават относителни скъпи. Ниският пробег при някои от тях също е проблем. Липсва развита мрежа от станции за зареждане. Около 10 са зарядните станции за електромобили в трите области от Северозапада- Видин, Враца и Монтана. А относно тяхното влияние върху околната среда, батериите на електромобилите изискват зареждане с електричество, а електричеството се произвежда не само от възобновяеми източници. Предвид всичко това големите автомобилни компании, все пак плануват превозните средства в следващите десетилетия плавно да преминат от двигатели с вътрешно горене към електродвигатели.
Известният български комик и шоумен Димитър Туджаров - Шкумбата гостува в рубриката "Час при зъболекаря". Той се върна години назад, за да си спомни първата си среща със зъболекаря и я определи като много трудна: "Вътре нещо бучеше: бзззз... Не беше страшно, но втори път гледах да не отида на зъболекар и си миех зъбите всяка сутрин, даже и..
Ронан Хардиман е ирландски композитор, роден в музикално семейство, където трите му сестри и един брат свирят на традиционни ирландски инструменти. Стартирайки с поп и рок музика, по-късно се ориентира към материал, следващ ирландските традиции. Един от върховете в творческата му кариера е създаването на музика за спектакъла на Майкъл Флетли..
По две интервенции от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони могат да кандидатстват земеделските стопани. Отворен е приемът на заявления за подпомагане на млади фермери и на много малки земеделски стопанства. До дни се очаква да бъде отворен приемът на заявления за стартова помощ и за нови земеделски стопани. Проектните..
Сдружение „Книгини“ отваря първата в България кафе-книжарница с благотворителна кауза. Обектът се помещава в център „Книгини“ във Враца. Каузата е подкрепа на деца и младежи с онкологични и редки генетични заболявания. Сдружение "Книгини" е създадено от три изключително вдъхновяващи дами, които дават всичко от себе си, за да направят..
На шестнадесетия си рожден ден "шоколадчетата" от Лом ще превземат Видин . Този петък, 29 ноември, талантливите млади изпълнители от вокалната група с най-сладкото име, ще празнуват с концерт, озаглавен "Рок магия". За пътя на формацията към рок музиката и изобщо за изминалите 16 години разговаряме с основателя, ръководител на формацията - вокалния..
"Най-красивото писмо до Дядо Коледа" ще бъде избрано за 30-а поредна година у нас. Конкурсът е организиран от "Български пощи", които отправят покана до всички деца да участват, като изпратят писмо до добрия старец от Лапландия. Основното изискване е писмата да съдържат правилно изписан адрес на подателя. За получател трябва да бъде посочено "За..
Римският Алмус е основан по-рано, отколкото се смяташе досега. До този извод стигнаха археолозите, които за седма поредна година проведоха проучване на късноантичната крепост, попадаща в днешния квартал "Калетата" на град Лом . Акцентът на разкопките е поставен върху по-ранните периоди на обитаване, които предшестват самата крепост. Касае се за..