Колоните от тирове, чакащи да преминат по Дунав мост 2 на излизане от страната, са на километри от граничния пункт с Румъния. Трафикът е рекорден. Чакащите от своя страна затрудняват движението на входа на Видин. През последните седмици тапите на пътя между Видин и Дунавци са почти ежедневие.
"То на две, три места има колони. Задръстването е голямо и в двете посоки. Не е нормално това“, коментираха шофьори.
В дните се интензивен трафик се налага движението да се регулира като поетапно се пропускат автомобили в едната и другата посока, каза началникът на сектор "Пътна полиция" при ОД на МВР-Видин главен инспектор Владимир Герасимов:
"Тук е трасето за Дунав мост. То съвпада с входа на град Видин и нашата цел е тук на място да организираме така автомобилите, които са на територията на града и на областта, че да могат гражданите да преминават, макар и с малки затруднения да влизат и излизат от града."
"Няма и 12-13 километра, не можем да ги минем три дена", казаха шофьори на товарни автомобили от колоната на входа на Видин.
Заради опашките на Дунав мост 2 транспортният бранш търпи сериозни загуби, коментира Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи и определи ситуацията на границата с Румъния при Видин като "ужасяваща":
"Нашите шофьори изчакват около три дни, за да преминат през България за Румъния. Имам предвид, че една част от тежкотоварните автомобили спират на Враца, други на Монтана и най-накрая се придвижват до Видин. На всяко едно от местата се чака около ден, т.е. около три дни са необходими за да премине един автомобил през граничния пункт Дунав мост 2. Това в никакъв случа не удовлетворява транспортния бранш, тъй като е свързано със сериозни загуби, които търпят превозвачите."
Според Йордан Арабаджиев в кратки срокове държавните институции трябва да намерят решение, за да може изчакването на граничния пункт да е в рамките на няколко часа. От бранша предлагат на граничния пункт да са само контролните органи на гранична полиция и Агенция "Митници":
"Останалите нямат място там. Освен това тези кантари или везни, както искате ги наречете, да не бъдат в самия граничен пункт, а да бъдат изнесени малко по-напред, като има заплащане, някой, който е претоварен, да не спира опашката. Също така разделянето на потока на Европейски съюз и други държави би могло да помогне."
Йордан Арабаджиев заяви, че от Съюза на международните превозвачи не считат, че има изграден буферен паркинг в зоната между Враца и Видин:
"Самото понятие буферен паркинг означава, че този паркинг би следвало да бъде на място удобно, в близост до граничния пункт. Мога да дам пример с такъв буферен паркинг, какъвто има изграден на Капитан Андреево-Капъкуле. Там шофьорите могат да почиват. Могат да ползват баня, тоалетна. Дават им се пейджъри, те знаят кога им идва редът. Няма пререждане. За какви буферни паркинги говорим, когато има определени някакви си паркинги, които нямат елементарни условия и освен това по какъв начин ще се спазва редът на пристигане и реда на заминаване. Това никак не е ясно."
През последните две седмици трафикът по Дунав мост 2 е рекорден за деветте години, откакто е построен, каза Людмил Любенов, изпълнителен директор на смесеното българо- румънско дружество "Дунав мост Видин-Калафат". Допълни, че на пункта се работи със свръх максимални усилия:
"Близо 1 100 тира напускат страната, а влизат 1 400. Забелязва се многократно повишаване на лекотоварния трафик, който за денонощие е два до три пъти повече от обичайния."
Всички платна на граничния пункт са отворени за преминаване. С предимство са леките автомобили, каза Силвио Лазаров, началник на Гранично полицейско управление – Видин. Заради увеличения трафик, се налага да се освобождава и второ платно за тях, което пък допълнително затруднява преминаването на тировете:
"Инфраструктурата на КППТ-о е така устроена, че не позволява примерно голяма опашка от леки автомобили, които пък ще затруднят придвижването и на товарните. Ние за това сме принудени понякога да пускаме и второ платно за леките автомобили, за да може да се освободи и лентата за движение на товарните, да не възпрепятстват товарните, които спират по платното да почиват, разминават се и от тук идва и проблемът."
При увеличаване на опашките от Областната дирекция на МВР търсят съдействие от колегите си в Монтана и Враца, за да се отклоняват тировете за изчакване още там. Използват се и допълнителни сили, за да не се допускат инциденти, каза директорът на Областната дирекция старши комисар Петър Коцин:
"Ангажираме колеги от съседни дирекции да съдействат, за да може така да се редуцира движението към града. Иначе, когато опашката стане прекалено голяма използваме и допълнителни сили, за да можем да регулираме движението, да не допуснем инциденти и напрежение."
Подготвен е рамков документ между България и Румъния за облекчаване на процедурите за преминаване на граничния пункт, каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Николай Найденов, преди дни във Видин. Предвиждат едновременни гранични проверки, разделяне на потока от тежкотоварни автомобили с регистрация в Европейския съюз от тези, които са от други държави и увеличаване на броя на автомобилните везни за претегляне:
"Трябва максимално бързо да бъде ангажирана румънската страна по отношение на това да се осъществяват съвместни проверки. След тяхната реакция, надявам се, че ще създадем работна група, която и към настоящия момент не е заработила, за да се помогне в посока реализирането на тези съвместни проверки, които според нас ще дадат трайно решение по отношение облекчаване на тежкотоварния трафик. Категорично в споразумението сме заложили и възможности за разделяне на лекотоварния от тежкотоварния трафик по отношение на увеличаването на броя на везните за претоварване във връзка с това, че има възможност да се увеличи по този начин капацитетът."
Все още се очаква се официално становище на румънската страна по документа. Друга мярка за облекчаване на трафика са буферните паркинги. Според заместник-министър Найденов такива има, но не се използват достатъчно:
"Имаме конкретни локации, които сме разпространили навсякъде до целия транспортен бранш. Надявам се все повече да могат да се използват, защото това е начинът, по който няма колите да застават на самото платно."
В кризисната за света ситуация политическата сцена в България продължава да бъде белязана от напрежение. Опозицията се обедини с призиви за оставка на министъра на вътрешните работи, а част от нея подготвя и вот на недоверие. Част от обществото продължава да протестира срещу еврото. На 16 януари мандатът започна с думите, че не очаква..
Освен институциите, бизнесът също се подготвя за присъединяването на страната ни към еврозоната. Много компании вече адаптираха ценовата си политика и започнаха да показват цените на стоките си в двете валути, за да се осигури повече прозрачност около ефекта от въвеждането на еврото. Тази самоинициативност е ясен сигнал, че бизнесът сам е..
Едва 6% от българите определят начина си на живот като изцяло здравословен , сочи проучване на изследователски център "Тренд". Почти половината от българите (48%) смятат, че здравословният начин на живот е твърде скъп, а 41% споделят, че имат затруднен достъп до качествена храна. Едва 15% спортуват редовно - ежедневно или няколко пъти в..
Може ли да се спре поскъпването на живота и могат ли да бъдат контролирани цените в условия на пазарна икономика? Каква е реалната икономическа обстановка у нас преди приемането на еврото и как протече този процес в някои от останалите страни от Еврозоната. На тези и други въпроси отговаря Cтoян Πaнчeв , пpeдceдaтeл нa Бългapcĸoто либepтapиaнcĸo..
Бранковци е село в Северозападна България. То се намира в община Грамада. В миналото в землището му са съществували осем села. По време на социализма Бранковци е достигало до 2 хиляди души, днес постоянно живеят 40. В селото няма магазин. Докарват хляб три пъти в седмицата. Автобус има веднъж седмично до Видин, но няма превоз до..
Вот на недоверие към правителството подготвят от десницата с цел промяна в конкретни политики. През следващия месец Продължаваме промяната ще избере основната тема на предстоящата парламентарна процедура, докато от Демократична България остават твърдо на позиция, че все още има достатъчно рискове, които могат да попречат на България да стане член..
Изборът на висше образование е едно от най-важните решения в живота на човека. То определя бъдещата ви професионална кариера. Много често не знаем или не сме напълно сигурни кой би бил най-правилният път. Всъщност висшето образование не е задължително за всеки. Има прекрасни професии, които могат да се придобият и без да се завърши висше учебно..