Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Защо е необходим спешен ремонт на пътя Добри дол - Козлодуй

10
Снимка: Радио ВИДИН

Граждански протест се проведе през декември м.г., заради лошото състояние на пътя Козлодуй - Лом, част от републикански път II-11. В началото на януари т.г. последва втори

На 9 януари от АПИ съобщиха, че предприемат действия за трайно и дългосрочно подобряване на експлоатационното състояние на второкласния път II-11 в участъка Лом - Козлодуй. Трасето е на територията на областите Враца и Монтана. За осигуряване безопасността на движение в област Враца през декември м.г. са изкърпени най-компрометираните дефекти по настилката в 5-километровата отсечката от границата с област Монтана при Горни Цибър до град Козлодуй. За второкласния път, преминаващ през област Монтана, има технически проект за основен ремонт на 53 км от път II-11 - в отсечките Добри дол - Лом и Лом - Горни Цибър. 

В началото на май от АПИ съобщиха и че е обявена обществена поръчка за избор на изпълнител за основния ремонт на близо 53 км от път II-11 Добри дол - Лом - Горни Цибър в област Монтана.

"Когато сте лъгани много пъти, съвсем нормално е да не се вярва. Значи сега започнаха да работят, докараха една техника, след това си я взеха. 50 метра асфалтираха. Не може да се вярва на такива хора. Съжалявам, че и двете прокуратури- Михайловградската и Врачанската не намериха причина да заведат под отговорност за това безхаберие. От 50-60 години пътят си е в това състояние. Поетапно и съвсем малки кръпки се правят, залъгват хората, докарват една техника, след това я махат. Такова нещо няма в целия свят", обясни Владимир Гълъбов- един от организаторите на протестите.

Това е и пътят за евакуация от АЕЦ- Козлодуй, допълни Владимир Гълъбов. Според него най-проблемният участък е до моста на Горни Цибър и след моста до Ковачица:

"От Цибърския мост до Ковачица има такива дупки, които кола може да пропадне вътре."

Миналата година изкърпвали дупки, но след това се отворили други, каза Крум Замфиров- кмет на село Ковачица в община Лом:

"Аз веднъж ходих сега наскоро до Козлодуй. 3 или 4 дупки и те са не дупки, а направо са си ями, защото имаше много и закъсали автомобили, спукани гуми, джанти и т.н. Даже хората бяха маркирали отстрани на дърветата с лентите, обезопасителните ленти да се вижда точно къде горе-долу са дупките, защото някой път, когато вали дъжд те се запълват и не се вижда къде са."

След протестите са правени частични ремонти в района на Козлодуй, допълни Крум Замфиров, но:

"С частични ремонти и просто със запълване с лопатата няма да стане. Трябва си просто да се изгради нов асфалтов път, като се предвиди и тежестта на тежкотоварните камиони, които минават ежедневно през населеното място."

Пътят Лом- Ковачица също е напукан, допълни кметът.

Росен Попов е от град Козлодуй. Той е от хората, които участват в информационната кампания за лошото състояние на пътя Лом- Козлодуй. До обявената поръчка за основен ремонт на пътя се стигна благодарение на критичната гражданска маса, която изрази много ясно недоволството си от състоянието на пътя между Козлодуй и Лом, смята Росен Попов. 

"Първото, което е, че отсечката, която е Лом- Козлодуй в обществените поръчки, които бяха пуснати като информация от АПИ не се споменава никъде отсечката Лом- Козлодуй, в частност Цибър- Козлодуй, защото Лом- Цибър го има включен като част от тази обществена поръчка. Доколкото разбирам, областно пътно управление, нали, тази част, която е на АПИ във Враца, са искали да то включат, не мога да кажа, не съм гледал самата обществена поръчка. Другото което е срокът, който е заложен за ремонт на пътя, може би наистина толкова време ще отнеме, защото е необходим наистина основен ремонт. Проблемът е, че трябва незабавно да се почне и да се ремонтират най-невралгичните места, защото има дупки, които са буквално кратери по над 15-20 сантиметра."

Пътят е натоварен, защото по него в момента минава голяма част от тежкотоварния трафик в посока Видин и Дунав мост 2. Ремонтът не търпи дори и секунда отлагане, смята Росен Попов. 

Жителите на село Добри дол в община Лом, откъдето ще започне ремонтът, приемат новината с радост, каза кметът Младенка Младенова-Милева. Най-проблемните дупки са между Лом и Орсоя.

"Целият пътнико- товарен поток сега минава през Добри дол, защото ще се ремонтира и пътят до Ружинци, доколкото разбрах... Огромни са дупките и много коли се изпочупиха там", каза кметът на Добри дол.

Трафикът е денонощен. 

Хората отдавна очакват този път да се ремонтира, коментира Веселин Николов- кмет на село Горни Цибър в община Вълчедръм. Според него най-проблемен е участъкът по средата на пътя Козлодуй-Горни Цибър, на около 7-8 километра от селото.

"Целият път е осеян в дупки. Има дупки с диаметър 70-80 сантиметра. На два пъти протестираха хората от Козлодуй, община Козлодуй. Тук има и хора от Горни Цибър, които работят в централата, стачкуваха. Това е пътят, който при евентуална евакуация ще се използва, евакуацията на населението в посока Ковачица", допълни кметът на селото.

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за избор на изпълнител на основния ремонт на близо 53 км от път II-11 Добри дол - Лом - Горни Цибър в област Монтана. Тръжната процедура е разделена в две обособени позиции. Първата e за ремонта на около 23 км от второкласния път на територията на община Лом. Втората е за 29 км от трасето, които преминават на през общините Лом и Вълчедръм. Офертите се подават до 12 юни т. г. Прогнозният срок за изпълнение на строително-монтажните работи и на двете отсечки е 540 календарни дни, а стойността на поръчката е за близо 79 милиона лева /78 890 900 лв./ без ДДС.

Изпратили сме запитване до пресцентъра на АПИ защо участъкът от Горни Цибър до град Козлодуй не е включен в предвидения основен ремонт и в какво състояние е тази отсечка, дали е извършван по нея частичен ремонт. Очакваме отговор от агенцията.

Цялата тема може да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Жители на Раковица: Живеем със спомени, но и с поглед напред

В рубриката "Добро утро, кмете" поемаме на кратко, но вдъхновяващо пътешествие из българския Северозапад. Ще се спрем в едно малко, но живо кътче от страната - не само с красива природа, но и с хора с големи сърца. Ще научим истории от хората там, ще разберем как се пазят традициите и какво значи да живееш със спомени, но и с поглед напред. И..

обновено на 05.09.25 в 17:30
Яница Петкова

Яница Петкова: Делян Пеевски е продукт на системата, а не причина за нея

Със заявки за сблъсъци между власт и опозиция започва новият политически сезон.  Част от опозицията е готова с вот на недоверие на тема "завладяната държава", който акцентира върху корупцията по високите етажи.  Макар че началото на парламентарната сесия беше съпътствано от протест, от управляващото мнозинство изразяват увереност за консолидация в..

публикувано на 04.09.25 в 10:00

Ще има ли нова минимална заплата от догодина?

Министерството на труда и социалната политика (МТСП) предлага минималната работна заплата да достигне 1213 лв. (620,20 евро) от 1 януари 2026 г. Това увеличение от 12.6% ще засегне доходите на близо 600 000 души в България. Минималната почасова ставка ще бъде 7,31 лв. (3,74 евро). Повишението на минималната заплата ще подобри финансовото..

публикувано на 03.09.25 в 10:45

Световната банка препоръчва актуализиране на данъчната основа на имотите у нас

Преосмисляне на общинските финанси предлага анализ на Световната банка. Сред препоръките са актуализация на данъчната основа на имотите в България в следващите 12 до 18 месеца, както и отпадане на  отстъпката от 50% за основното жилище. Предложенията не са нещо ново и неочаквано и повече от десетилетие се води разговор за адекватен механизъм за..

публикувано на 02.09.25 в 13:16

Знаем ли как се санира правилно

Предизвикателството "саниране"- какви стъпки предстоят и как най-плавно да премине целият процес за всички участници? Експертни консултации на сдруженията на собствениците предлагат от сдружение "Алианс за висока строителна култура" (АВСК).   Сдружението за защита на потребителите в сектор "Строителство" подпомага собствениците при контрола..

публикувано на 01.09.25 в 15:27

Сталийска махала - там, където младите избират да останат

Този петък рубриката "Добро утро, кмете!" ни отвежда в Сталийска махала - най-голямото населено място в община Лом. То е разделено на две махали, но те образуват едно сплотено село, по думите на местните, с които се срещнахме по време на гостуването ни там. Въпреки че през последните години населението е намаляло, в Сталийска махала все още има..

публикувано на 29.08.25 в 11:00

Продължава преходът към въвеждане на еврото

Стабилизиране на подкрепата за присъединяване към Еврозоната отчитат социологическите проучвания през лятото, докато продължава постепенният преход към общоевропейската валута в България.  През юли агенция "Алфа Рисърч" проведе третото по ред проучване в рамките на цялостния мониторинг на обществените нагласи във връзка с присъединяването на..

публикувано на 28.08.25 в 10:00