Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Защо е необходим спешен ремонт на пътя Добри дол - Козлодуй

10
Снимка: Радио ВИДИН

Граждански протест се проведе през декември м.г., заради лошото състояние на пътя Козлодуй - Лом, част от републикански път II-11. В началото на януари т.г. последва втори

На 9 януари от АПИ съобщиха, че предприемат действия за трайно и дългосрочно подобряване на експлоатационното състояние на второкласния път II-11 в участъка Лом - Козлодуй. Трасето е на територията на областите Враца и Монтана. За осигуряване безопасността на движение в област Враца през декември м.г. са изкърпени най-компрометираните дефекти по настилката в 5-километровата отсечката от границата с област Монтана при Горни Цибър до град Козлодуй. За второкласния път, преминаващ през област Монтана, има технически проект за основен ремонт на 53 км от път II-11 - в отсечките Добри дол - Лом и Лом - Горни Цибър. 

В началото на май от АПИ съобщиха и че е обявена обществена поръчка за избор на изпълнител за основния ремонт на близо 53 км от път II-11 Добри дол - Лом - Горни Цибър в област Монтана.

"Когато сте лъгани много пъти, съвсем нормално е да не се вярва. Значи сега започнаха да работят, докараха една техника, след това си я взеха. 50 метра асфалтираха. Не може да се вярва на такива хора. Съжалявам, че и двете прокуратури- Михайловградската и Врачанската не намериха причина да заведат под отговорност за това безхаберие. От 50-60 години пътят си е в това състояние. Поетапно и съвсем малки кръпки се правят, залъгват хората, докарват една техника, след това я махат. Такова нещо няма в целия свят", обясни Владимир Гълъбов- един от организаторите на протестите.

Това е и пътят за евакуация от АЕЦ- Козлодуй, допълни Владимир Гълъбов. Според него най-проблемният участък е до моста на Горни Цибър и след моста до Ковачица:

"От Цибърския мост до Ковачица има такива дупки, които кола може да пропадне вътре."

Миналата година изкърпвали дупки, но след това се отворили други, каза Крум Замфиров- кмет на село Ковачица в община Лом:

"Аз веднъж ходих сега наскоро до Козлодуй. 3 или 4 дупки и те са не дупки, а направо са си ями, защото имаше много и закъсали автомобили, спукани гуми, джанти и т.н. Даже хората бяха маркирали отстрани на дърветата с лентите, обезопасителните ленти да се вижда точно къде горе-долу са дупките, защото някой път, когато вали дъжд те се запълват и не се вижда къде са."

След протестите са правени частични ремонти в района на Козлодуй, допълни Крум Замфиров, но:

"С частични ремонти и просто със запълване с лопатата няма да стане. Трябва си просто да се изгради нов асфалтов път, като се предвиди и тежестта на тежкотоварните камиони, които минават ежедневно през населеното място."

Пътят Лом- Ковачица също е напукан, допълни кметът.

Росен Попов е от град Козлодуй. Той е от хората, които участват в информационната кампания за лошото състояние на пътя Лом- Козлодуй. До обявената поръчка за основен ремонт на пътя се стигна благодарение на критичната гражданска маса, която изрази много ясно недоволството си от състоянието на пътя между Козлодуй и Лом, смята Росен Попов. 

"Първото, което е, че отсечката, която е Лом- Козлодуй в обществените поръчки, които бяха пуснати като информация от АПИ не се споменава никъде отсечката Лом- Козлодуй, в частност Цибър- Козлодуй, защото Лом- Цибър го има включен като част от тази обществена поръчка. Доколкото разбирам, областно пътно управление, нали, тази част, която е на АПИ във Враца, са искали да то включат, не мога да кажа, не съм гледал самата обществена поръчка. Другото което е срокът, който е заложен за ремонт на пътя, може би наистина толкова време ще отнеме, защото е необходим наистина основен ремонт. Проблемът е, че трябва незабавно да се почне и да се ремонтират най-невралгичните места, защото има дупки, които са буквално кратери по над 15-20 сантиметра."

Пътят е натоварен, защото по него в момента минава голяма част от тежкотоварния трафик в посока Видин и Дунав мост 2. Ремонтът не търпи дори и секунда отлагане, смята Росен Попов. 

Жителите на село Добри дол в община Лом, откъдето ще започне ремонтът, приемат новината с радост, каза кметът Младенка Младенова-Милева. Най-проблемните дупки са между Лом и Орсоя.

"Целият пътнико- товарен поток сега минава през Добри дол, защото ще се ремонтира и пътят до Ружинци, доколкото разбрах... Огромни са дупките и много коли се изпочупиха там", каза кметът на Добри дол.

Трафикът е денонощен. 

Хората отдавна очакват този път да се ремонтира, коментира Веселин Николов- кмет на село Горни Цибър в община Вълчедръм. Според него най-проблемен е участъкът по средата на пътя Козлодуй-Горни Цибър, на около 7-8 километра от селото.

"Целият път е осеян в дупки. Има дупки с диаметър 70-80 сантиметра. На два пъти протестираха хората от Козлодуй, община Козлодуй. Тук има и хора от Горни Цибър, които работят в централата, стачкуваха. Това е пътят, който при евентуална евакуация ще се използва, евакуацията на населението в посока Ковачица", допълни кметът на селото.

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за избор на изпълнител на основния ремонт на близо 53 км от път II-11 Добри дол - Лом - Горни Цибър в област Монтана. Тръжната процедура е разделена в две обособени позиции. Първата e за ремонта на около 23 км от второкласния път на територията на община Лом. Втората е за 29 км от трасето, които преминават на през общините Лом и Вълчедръм. Офертите се подават до 12 юни т. г. Прогнозният срок за изпълнение на строително-монтажните работи и на двете отсечки е 540 календарни дни, а стойността на поръчката е за близо 79 милиона лева /78 890 900 лв./ без ДДС.

Изпратили сме запитване до пресцентъра на АПИ защо участъкът от Горни Цибър до град Козлодуй не е включен в предвидения основен ремонт и в какво състояние е тази отсечка, дали е извършван по нея частичен ремонт. Очакваме отговор от агенцията.

Цялата тема може да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Знаем ли какво слагаме на трапезата си?

Всяко домакинство усеща инфлацията най-осезаемо при пазаруване на продукти като хляб, сирене, масло и колбаси. Това са така наречените продукти от малката потребителска кошница, които всеки от нас купува ежедневно. Именно те обаче все по-често стават обект на нелоялни търговски практики и фалшификации.  Растителни мазнини вместо мляко в..

публикувано на 21.07.25 в 11:32

Жители на село Медовница: Искаме помощ- пътят е опасен!

Екипът на радио Видин е в село Мѐдовница, община Димово. Селото е на около 50 км от Видин. Потегляме по новата магистрала, но тъкмо когато сме се настроили да пътуваме удобно,  отбиваме по старото трасе на Е-79  и започваме да криволичим по тесния и изпълнен със завои път Скомля - Медовница.  По пътя върволицата от тирове е безкрайна и меко казана..

публикувано на 18.07.25 в 12:05
Владислав Панев

Владислав Панев: Събитията днес навяват спомен за 2020 година

Обвинения в корупция, арести и обиски: политическите нюанси, които изпълват горещото лято, напомнящо повече на раздираната от скандали 2020 година, отколкото на променила се България след серията от големи протести преди години.  От коалицията Продължаваме промяната-Демократична България подготвят вот на недоверие през септември, който да очертае..

публикувано на 17.07.25 в 10:00

Стабилна ли е икономическата ситуация в средата на годината?

Според Националния статистически институт, през юни общият показател на бизнес климата у нас се е покачил с 1.9 пункта спрямо предходния месец. Подобрение на показателя се наблюдава в строителството, търговията на дребно и в сектора на услугите, а в промишлеността запазва приблизително равнището си от май. Промишлените предприемачи оценяват..

публикувано на 16.07.25 в 10:45

Ще има ли Северозападът в обозримо бъдеще нормален път?

След близо 6 години строителство в началото на този месец най-после бе отворен за движение 33-километровият участък от новия скоростен път между Мездра и Ботевград. В експлоатация от миналата година е и 14-километровата отсечка Макреш - Бела. За да бъде завършен обаче целият изключително важен за Северозапада път, който ще свърже Видин и София,..

публикувано на 15.07.25 в 11:55

Предлагат промени в обучението по математика

Предлагат промени в Закона за училищното и предучилищното образование , сред които и преобразуването на настоящите природо-математически гимназии в специализирани училища, с прием от пети клас. Проблемът с достъпа до разширено математическо образование за децата се замита под килима, казват от Гражданска група "Математика за всички деца" ...

публикувано на 14.07.25 в 13:23

Село Праужда- място, забулено в мистика и тайни

В рубриката "Добро утро кмете" днес ще посетим белоградчишкото село Праужда. То се намира в Западния Предбалкан, на около 7 км от Белоградчик. Разположено е в северната част на планинския рид Ведерник. От околностите на село Праужда започват на изток Белоградчишките скали. Това е живописно място, където историята извира като непресъхващ извор. В..

публикувано на 11.07.25 в 14:47