Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Процедурите за трасето Монтана - Враца започват отначало

4
Снимка: Радио Видин


Отделни участъци ще забавят изграждането на скоростния път Видин – Ботевград, стана ясно от изявление на  заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков, който инспектира строителните дейности край Видин. Поне четири години ще са нужни за завършването на някои от отсечките, каза заместник- министър Шишков. Вчера той видя как се работи по трасето при пътен възел "Видин":


"Министерството на регионалното развитие и благоустройството започна една сериозна акция по проверка на всички важни трасета и магистрали, които се строят в България. Днес правим проверка на пътя, който е между Ботевград и Видин. Проверили сме всички проблеми, които знаем, че има по трасето във връзка с проектите. Това, което мога да ви кажа е, че по цялото трасе, където има фронт да се строи, се строи. Това за съжаление са само отделни участъци, но по това трасе можем да кажем, че се строи наистина на пълни обороти. За съжаление по това трасе има няколко проблема, които може да се каже, че ще забавят цялостното изграждане на трасето. Това са частта, която е между Ружинци и Монтана. В тази част имаме подробен устройствен план, който е в съда. Хубавото е, че е изготвен. Ноември месец е делото. Имало е едно дело септември. Отложено е за ноември. Надяваме се през ноември месец съдът да реши разбира се в полза на държавата и да може да се пристъпва към отчуждаване и след това разрешение за строеж. Разбирате обаче, че за едно разрешение за строеж ще минат няколко месеца, което означава, че до средата на следващата година в най-добрия случай, на практика не може да започне строителство.


Най-лошият участък в този път мога да кажа е в частта между Монтана и между Враца, където истината е, че е имало предвидено трасе. Това трасе не е било одобрено и сега започваме наново. Това, което за съжаление намираме в голяма част от всички важни артерии, пътни артерии в България, обикновено в средата имаме проблем, т.е., както си позволих да кажа, тази строителна илюзия, която беше започнала, да се направи. Ние сега ще направим всичко възможно и го правим, да го превърнем в едно истинско реално строителство, те участъците, които са били занемарени във времето,  да можем да наваксаме и да можем  в тези участъци максимално бързо да извършим всички процедури и да дадем фронт да бъде извършено това строителство."


Като друг проблем, заложен при строителството на скоростния път, архитект Шишков посочи препроектирането на седем кръгови кръстовища, които са били включени в първоначалния проект. Те ще се заменят от кръстовища на две нива, проектите за които тепърва ще се одобряват.


Забавянето на строителството ще има последици за региона, смятат видинчани: 


"Мисля, че за бизнеса най-вече ще има проблеми и за хората, на които се налага често да пътуват. От години чакат този път. Ще има още по-голяма безработица тук. За всички е притеснително, ако трябва да се допитат, референдум нещо да се направи. Трябва да се направи. Нали за това гласуваме. Сега се подготвяме за избори."


Според зам.-министър Шишков, оптимистичният срок за завършване на отсечките, които са в строеж, е между 28 и 53 месеца, както е по договор, а за връзката между Враца и Монтана все още не може да се прогнозира, тъй като процедурите започват отначало.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

600 евро минимална заплата обещават управляващите - изпълнимо ли е?

Ако се запази сегашният механизъм за определяне на минималната работна заплата (МРЗ), за следващата година тя ще бъде около 1200 лв. Това съобщи министърът на труда и социалната политика Борислав Гуцанов относно транспонирането на Директивата за адекватни минимални работни заплати в ЕС и механизъма за минималната работна заплата у нас. Той..

публикувано на 23.07.25 в 10:45

Нови промени в ЗДвП, а в Северозапада - дупки, пропадания, буйна растителност, некачествени ремонти

Народното събрание гласува нови промени в Закона за движение по пътищата. Част от тях предвиждат камерите на националната тол-система да отчитат средна скорост на движение и да включат общинските камери в битката с пътния травматизъм. Новите текстове включват по-високи глоби, като целта е да се намали броят на пътните инциденти. Заради липса на..

публикувано на 22.07.25 в 13:05

Знаем ли какво слагаме на трапезата си?

Всяко домакинство усеща инфлацията най-осезаемо при пазаруване на продукти като хляб, сирене, масло и колбаси. Това са така наречените продукти от малката потребителска кошница, които всеки от нас купува ежедневно. Именно те обаче все по-често стават обект на нелоялни търговски практики и фалшификации.  Растителни мазнини вместо мляко в..

публикувано на 21.07.25 в 11:32

Жители на село Медовница: Искаме помощ- пътят е опасен!

Екипът на радио Видин е в село Мѐдовница, община Димово. Селото е на около 50 км от Видин. Потегляме по новата магистрала, но тъкмо когато сме се настроили да пътуваме удобно,  отбиваме по старото трасе на Е-79  и започваме да криволичим по тесния и изпълнен със завои път Скомля - Медовница.  По пътя върволицата от тирове е безкрайна и меко казана..

публикувано на 18.07.25 в 12:05
Владислав Панев

Владислав Панев: Събитията днес навяват спомен за 2020 година

Обвинения в корупция, арести и обиски: политическите нюанси, които изпълват горещото лято, напомнящо повече на раздираната от скандали 2020 година, отколкото на променила се България след серията от големи протести преди години.  От коалицията Продължаваме промяната-Демократична България подготвят вот на недоверие през септември, който да очертае..

публикувано на 17.07.25 в 10:00

Стабилна ли е икономическата ситуация в средата на годината?

Според Националния статистически институт, през юни общият показател на бизнес климата у нас се е покачил с 1.9 пункта спрямо предходния месец. Подобрение на показателя се наблюдава в строителството, търговията на дребно и в сектора на услугите, а в промишлеността запазва приблизително равнището си от май. Промишлените предприемачи оценяват..

публикувано на 16.07.25 в 10:45

Ще има ли Северозападът в обозримо бъдеще нормален път?

След близо 6 години строителство в началото на този месец най-после бе отворен за движение 33-километровият участък от новия скоростен път между Мездра и Ботевград. В експлоатация от миналата година е и 14-километровата отсечка Макреш - Бела. За да бъде завършен обаче целият изключително важен за Северозапада път, който ще свърже Видин и София,..

публикувано на 15.07.25 в 11:55