"Министерството на регионалното развитие и благоустройството започна една сериозна акция по проверка на всички важни трасета и магистрали, които се строят в България. Днес правим проверка на пътя, който е между Ботевград и Видин. Проверили сме всички проблеми, които знаем, че има по трасето във връзка с проектите. Това, което мога да ви кажа е, че по цялото трасе, където има фронт да се строи, се строи. Това за съжаление са само отделни участъци, но по това трасе можем да кажем, че се строи наистина на пълни обороти. За съжаление по това трасе има няколко проблема, които може да се каже, че ще забавят цялостното изграждане на трасето. Това са частта, която е между Ружинци и Монтана. В тази част имаме подробен устройствен план, който е в съда. Хубавото е, че е изготвен. Ноември месец е делото. Имало е едно дело септември. Отложено е за ноември. Надяваме се през ноември месец съдът да реши разбира се в полза на държавата и да може да се пристъпва към отчуждаване и след това разрешение за строеж. Разбирате обаче, че за едно разрешение за строеж ще минат няколко месеца, което означава, че до средата на следващата година в най-добрия случай, на практика не може да започне строителство.
Най-лошият участък в този път мога да кажа е в частта между Монтана и между Враца, където истината е, че е имало предвидено трасе. Това трасе не е било одобрено и сега започваме наново. Това, което за съжаление намираме в голяма част от всички важни артерии, пътни артерии в България, обикновено в средата имаме проблем, т.е., както си позволих да кажа, тази строителна илюзия, която беше започнала, да се направи. Ние сега ще направим всичко възможно и го правим, да го превърнем в едно истинско реално строителство, те участъците, които са били занемарени във времето, да можем да наваксаме и да можем в тези участъци максимално бързо да извършим всички процедури и да дадем фронт да бъде извършено това строителство."
Като друг проблем, заложен при строителството на скоростния път, архитект Шишков посочи препроектирането на седем кръгови кръстовища, които са били включени в първоначалния проект. Те ще се заменят от кръстовища на две нива, проектите за които тепърва ще се одобряват.
Забавянето на строителството ще има последици за региона, смятат видинчани:
"Мисля, че за бизнеса най-вече ще има проблеми и за хората, на които се налага често да пътуват. От години чакат този път. Ще има още по-голяма безработица тук. За всички е притеснително, ако трябва да се допитат, референдум нещо да се направи. Трябва да се направи. Нали за това гласуваме. Сега се подготвяме за избори."
Според зам.-министър Шишков, оптимистичният срок за завършване на отсечките, които са в строеж, е между 28 и 53 месеца, както е по договор, а за връзката между Враца и Монтана все още не може да се прогнозира, тъй като процедурите започват отначало.
С предвещание за високо напрежение започна есенният политически сезон. Част от опозицията е готова с вот на недоверие на тема "завладяната държава", който поставя фокус върху подчинението на институциите. От Възраждане пък обещават редица протести, които целят сваляне на правителството. Докато страната все още в очакване да приеме еврото от..
До края на месеца предстои да започне бюджетната процедура за Бюджет 2026 година. Това заяви министърът на финансите Теменужка Петкова на брифинг в Министерския съвет. Има определен нормативен ред, свързан с изготвянето и с процеса, по който преминава бюджетната процедура за Бюджет 2026 г. Предстои да бъде даден старт на тази процедура, да..
Индекс на общественото напрежение ще измерва степента на тревожност и спокойствие на българите. Ще се изготвя от Центъра за анализ и кризисни комуникации (ЦАКК) и социологическа агенция "Мяра" на всеки три месеца. Ще предвижда и реакциите на хората, каза доцент Александър Христов от Център за анализ и кризисни комуникации. "Ще..
Проблемът с манипулираните километражи засяга голям процент от автомобилите втора ръка у нас. Потърпевши от измамата са собствениците, коментира за Радио ВИДИН евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков, който е пряко ангажиран с намирането на решение на проблема. Освен финансовата загуба, която търпят собствениците, под въпрос е и..
В рубриката "Добро утро, кмете" поемаме на кратко, но вдъхновяващо пътешествие из българския Северозапад. Ще се спрем в едно малко, но живо кътче от страната - не само с красива природа, но и с хора с големи сърца. Ще научим истории от хората там, ще разберем как се пазят традициите и какво значи да живееш със спомени, но и с поглед напред. И..
Със заявки за сблъсъци между власт и опозиция започва новият политически сезон. Част от опозицията е готова с вот на недоверие на тема "завладяната държава", който акцентира върху корупцията по високите етажи. Макар че началото на парламентарната сесия беше съпътствано от протест, от управляващото мнозинство изразяват увереност за консолидация в..
Министерството на труда и социалната политика (МТСП) предлага минималната работна заплата да достигне 1213 лв. (620,20 евро) от 1 януари 2026 г. Това увеличение от 12.6% ще засегне доходите на близо 600 000 души в България. Минималната почасова ставка ще бъде 7,31 лв. (3,74 евро). Повишението на минималната заплата ще подобри финансовото..