Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Автоинструктор: Толерантни сме на пътя в други държави, не и у нас

Снимка: Радио Видин

Какви участници в движението сме и как реагираме, когато някой сгреши? Спират ли шофьорите на пешеходна пътека, къде пресичат пешеходците - където са решили или където е указано, как се влиза и излиза от кръговите кръстовища във Видин, има ли маркировка по улиците, която улеснява движението? Това са въпросите, на които търсим отговор в "Актуално" в "Посоките на делника". 

Толерантността между участниците в движението зависи най-вече от контрола, показва анкета на Радио ВИДИН.

"Някои са толерантни, други не. Гости сме на Видин. Шофьорите не са от най-толерантните. Ние сме от София. Софиянци бяха същите грубияни, но се понаучиха. Очевидно е въпрос на контрол. Не са търпеливи както шофьорите, така и пешеходците. Има шофьори, които не спират на пешеходна пътека, но повечето намаляват."

Участниците в пътното движение не са толерантни един към друг, нито пешеходци, нито шофьори, коментира психологът Наталия Милкова. Според нея възпитанието още в ранна детска възраст също е фактор, който влияе:

"Няма как един баща, който си вози детето на задната седалка, да не слага предпазен колан, да отваря прозорците, да сипе ругатни към отсрещния участник в движението и след това да искаме синът ни, когато стане пълнолетен и вземе шофьорска книжка, да се държи по друг начин на пътя, след като ние му даваме такъв пример. Трябва да се промени начинът ни на мислене, а оттам ще се промени подходът."  

Движението по булевард "Панония" във Видин е в едното платно заради ремонта, който се извършва. Това допълнително изнервя шофьорите. Желателно е ремонтът в такива участъци да се извършва бързо, за да не затруднява движението, коментира автоинструкторът Борислав Лалов.

"Както при всеки ремонт, трябва да се обезопаси, най-бързо да се преминава през ремонтната зона. Точно по "Панония" се получава, така че платната са малко по-тесни. В пиковите часове има задръстване, което е неприятно."

Според Борислав Лалов кръговите движения във Видин не са направени достатъчно обмислено. Лентите са тесни.

"Не е направено конструктивно колелото да влезеш от лентата и спокойно да влезеш вътре в колелото. Получава се една свръх опасна точка и трябва единият да бъде по-толерантен от другия или, ако и двамата знаят правилата, е добре, но ако не е така, стават катастрофи. Друго, което е за толерантността - ние сме Балкански синдром. Ние сме толерантни, когото караме в западните държави и нетолерантни, когато караме в България. Даваме предимства. Всичко можем, но не и тук. Това си е вид национална черта - ниска култура на движение."  

Във Видин има много участъци, които са проблемни за движението, отбеляза Георги Борисов, който е автоинструктор. По думите му, когато се съставят маршрутите в града, не се търси мнението и на автоинструкторите като специалисти. 

"Дават се команди по джиесема. Правят се маршрути, но нас никой не вика. В градската комисия по безопасността няма нито един специалист за регулиране на движението." 


По публикацията работи: Анжела Каменова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

В Деня на християнското семейство: Колко е важен бракът?

На 21 ноември отбелязваме Деня на християнското семейство - повод да се замислим върху значението на семейството и брака като основи на духовния и социален живот. В съвременното общество, обаче, много млади хора избират да живеят заедно и без да сключват брак. Какви са причините за възникването на тези тенденции? Според социалния..

публикувано на 21.11.24 в 13:42

Чувстват ли се сигурни на работните си места хората в предпенсионна възраст?

Застаряването на населението в Европейския съюз (ЕС) е един от най-сериозните проблеми, с които повечето страни ще се сблъскат в близко бъдеще. Съществуват сериозни опасения за предизвикателствата, които все по-застаряващото население поставя пред икономическите и социални условия в момента. Делът на младите хора (на възраст 0-14 г.) в EС до..

публикувано на 20.11.24 в 10:45

Северозападът - слаба икономика, застаряващо население, лоши пътища

Остават ли Видин и Северозападният регион на последно място по икономическо, демографско и социално развитие? Институтът за пазарна икономика представи традиционния си доклад "Регионални профили: показатели за развитие 2024".  Тазгодишното проучване показва, че изпреварващият икономически растеж в няколко от по-малките области в България..

публикувано на 19.11.24 в 13:49

Как помага кариерното ориентиране на учениците и кога да започне

Изборът за бъдещото професионално развитие е още в училище. Как правилно да се насочат учениците, обяснява Силвия Ставрева от Центъра за подкрепа на личностното развитие  с предмет на дейност кариерно ориентиране и консултиране във Видин. "Центърът работи с ученици от I-ви до XII-ти клас и в тази връзка нашата програма за работа с тези..

публикувано на 18.11.24 в 12:31

Село Неговановци - съвременно, обновено и съхраняващо традициите

Екипът на Радио ВИДИН гостува в близкото до Видин село Неговановци. То се намира н а 12 км от областния град.  Красиво и благоустроено е Неговановци.  Впечатлява с големия и обновен площад с красиви декоративни дървета и добре поддържани зелени площи.  Смята се, че Неговановци е лицето на община Ново село, защото е първото село, което..

публикувано на 15.11.24 в 12:00

Тома Ушев: Предстои преустройство на политическия модел

Преговорите за редовен кабинет продължават на фона на начертани червени линии и намерения за санитарен кордон.  Ще намерят ли партиите формула за управлението?  Кои са възможните партньори и невъзможните компромиси?  Политическото бъдеще на страната дискутираме с политическия анализатор Тома Ушев , автор в дясната платформа "Консерваторъ". Радио..

публикувано на 14.11.24 в 10:00

Ще бъде ли спряно решението за повишение на минималната работна заплата?

От Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) внесоха жалба във Върховния административен съд с искане за отмяна на постановлението на Министерския съвет за повишение на минималната работна заплата на 1077 лева от 1 януари. В жалбата работодателите настояват за отмяна на постановлението, с което бе прието повишаването, като..

публикувано на 13.11.24 в 10:45